Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Klub přátel Pardubicka požaduje u zamýšleného dopravního terminálu upřednostnění MHD
Klub přátel Pardubicka, občanské sdružení, které sdružuje 800 členů, převážně pardubických patriotů, se na své výborové schůzi zabýval připravovanými investicemi, které by měly rozhodujícím způsobem ovlivnit vzhled Pardubic. Výbor potvrdil své předchozí stanovisko a konstatoval, že nesouhlasí s navrženým masivním kácením v Tyršových sadech, kterému by měly padnout za oběť i spousty krásných a cenných stromů.Výbor má rovněž zásadní výhrady k navržené úpravě prostoru přednádraží v současné formě. Členové výboru vítají vytvoření multimodálního prostoru před nádražím ale s tím, že zde musí být jednoznačně upřednostněna městská hromadná doprava před vybudováním nástupních hran pro dálkové autobusy. Zásadně nesouhlasí, s likvidací zeleně a vodotrysku před nádražím, ale především s vybudováním silnice za lihovarem, která je směřována v blízkosti školy bez návrhu jakýchkoliv protihlukových opatření, a která rozdělí a znehodnotí zelenou plochu sloužící k rekreaci obyvatel.
Členové výboru mají i zásadní připomínku k dalšímu návrhu představitelů města, kterým je zahloubení silniční dopravy v prostoru náměstí Republiky pod úroveň terénu. Představitelé KPP jsou toho názoru, že silniční doprava musí být především ze středu města odvedena, a že je tudíž nutno preferovat výstavbu obchvatů města před těžko realizovatelným projektem, který může nejen z hlediska hydrogeologického navíc ohrozit stabilitu celého starého města.
„Výbor Klubu přátel Pardubicka bude vývoj zmíněných investic bedlivě sledovat a svým postojem a názory se je pokusí ovlivnit tak, aby z nich mělo město skutečný prospěch a sloužily k jeho rozvoji“, řekl nám předseda KPP ing. Jan Linhart.