Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
10.11.2020 18:00

Pardubice černobíle

Projekce unikátních černobílých filmů zachycujících Pardubice na filmovém pásu. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma.

typ akce: Hovory o Pardubicku

25.11.2020 18:00

Cestopisné putování po Švýcarsku

Cestopisné promítání Jaroslava Nováka. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma.

typ akce: Hovory o Pardubicku

09.12.2020 18:00

Regulace řeky Labe na Pardubicku v první polovině dvacátého století

Přednáška T. Jandy. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského náměstí. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

Archiv aktualit

Prohlášení k navrhované dopravní obsluze MHD na třídě Míru po skončení její rekonstrukce v roce 2015

obrázek k článku V souvislosti se zahajovanou rekonstrukcí třídy Míru si dovolujeme vyjádřit svůj postoj k tomu, jak je po dokončení prací a vzniku pěší zóny navrhována organizace městské hromadné dopravy v této oblasti. Jak vyplývá z informace vydané Dopravním podnikem města Pardubic, je navrhováno po dokončení rekonstrukce třídy Míru zajištění dopravní obsluhy zastávky MHD Třída Míru ve směru k Zelené bráně (tedy zastávky před prodejnou Rossmann - dříve Baťa) pouze linkou číslo 27. Chápeme, že k tomuto opatření dopravní podnik vede zrušená zastávka před pekárnou Hrubý a také plánovaná existence pouze jednoho jízdního pruhu na třídě Míru mezi lékárnou a Grandem.

Nesouhlasíme s tím, jak je navrhován rozsah městské hromadné dopravy na zastávce, která slouží pro dopravní obsluhu oblasti třídy Míru a dále ulic Smilova, Sladkovského, Hronovická a Bratranců Veverkových. Jsme přesvědčeni, že navrhovaná dopravní obsluha zastávky MHD v centru města zajištěná pouze devíti spoji trolejbusů denně, je zcela nedostatečná. Nemluvě o tom, že o víkendu linka číslo 27 není provozována vůbec a zastávka MHD třída Míru ve směru k Zelené bráně by tak zůstala o víkendech zcela bez dopravní obsluhy.

Nevíme, zda vhodným řešením problému může být obousměrný provoz trolejbusů v úseku třídy Míru mezi lékárnou a Grandem nebo úprava trolejového vedení a jeho napájení v křižovatce ulic Sladkovského a Sukova třída tak, aby byl možný provoz trolejbusů z třídy Míru ulicí Sladkovského a přes Sukovu třídu k divadlu a také naopak.

Zároveň vyjadřujeme souhlasné stanovisko se zřízováním vyhrazených jízdních pruhů pro MHD v centru města, doporučujeme, aby městská hromadná doprava byla preferována před individuální automobilovou dopravou. Existence těchto vyhrazených jízdních pruhů však nesmí způsobovat dopravní kolapsy ve městě.


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem