Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
V Hovorech se mluvilo o perspektivě splavnění Labe
V dalším pokračování cyklu Hovory o Pardubicku, který pořádá pravidelně Klub přátel Pardubicka, se hovořilo o perspektivě vodní dopravy u nás. Jak se přítomní dozvěděli, zbudování tolik diskutovaného vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe, který by měl propojit povodí všech tří řek a tvořil by evropsky významnou vodní cestu, s sebou nese celou řadu úskalí. Zatímco výstavba kanálu propojujícího povodí Dunaje s povodím Odry na Moravě má jistou perspektivu, všichni diskutující se shodli, že myšlenka výstavby z dnešního pohledu pochybného vodního kanálu propojujícího Olomouc a Pardubice, tedy labská větev kanálu, je v dnešní době již pouze utopií a jako taková se přežila. Realizace této části vodní cesty by byla totiž natolik nákladná a perspektiva využití této vodní cesty tak nejistá, že nemá šanci na zbudování.Hodně se diskutovalo také o dosplavnění Labe do Pardubic. Zatímco úsek od Chvaletic na okraj Přelouče byl v roce 2007 dosplavněn a je tudíž pro lodě sjízdný, dobudování plavebního stupně Přelouč je stále v nedohlednu.
Jak připomněl ing. Jan Linhart, předseda Klubu přátel Pardubicka a člen Strany zelených, je myšlenka, že říční doprava je ekologická, nepravdivá: „Lodní doprava může být ekologická, ne však doprava po Labi. To má malou průtočnost a spotřeba pohonných hmot je zde v případě lodí větší než v případě železniční dopravy. Navíc říční přeprava po Labi není vůbec výhodná. Nejen že je pomalá, ale vody v Labi ubývá a ročně bývá méně než 100 dní, kdy je Labe sjízdné,“ vysvětlil Linhart. Ten zároveň doplnil, že neustálá snaha o prosazení vybudování kanálu po pravém břehu řeky Labe v Přelouči také není nejvhodnější. Především dochází k ohrožení chráněných rostlinných a živočišných druhů v biokoridoru Slavíkovy ostrovy paradoxně kvůli ochraně labských hrčáků. „Jenomže tyto labské hrčáky nejsou vůbec přírodním dílem, ty jsou uměle vytvořeny člověkem, tudíž zase takovým unikátem nejsou,“ doplnil Linhart, který tak naznačil, že by možná vhodnější a šetrnější variantou bylo vedení říční plavby přímo korytem Labe a nebylo by nutné budovat drahý plavební kanál.
Jak však Linhart doplnil, perspektiva říční dopravy i po případném dosplavnění Labe do Pardubic není nikterak růžová. „Podíl vodní přepravy neustále klesá a ani stav labské vodní cesty v Německu mezi Drážďany a Hamburkem není ideální. Současné parametry a stav plavebních komor v severních Čechách ani v Německu neumožňuje navýšení přepravní kapacity,“ uzavřel Linhart.
Hostem příštích Hovorů o Pardubicku ve středu 22. dubna bude ing. arch. Miroslav Petráň z Dostihového spolku Pardubice. Hovořit se bude o dostihovém závodišti, jeho revitalizaci, perspektivách rozvoje a nadcházející dostihové sezóně. Hovory o Pardubicku začínají v prvním patře informačního centra v 17 hodin.