Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
21.04.2024 07:50

Alejí klenů kolem rybníků

 Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

21.04.2024 07:55

Meandry Struhy

Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová.  Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 07:50

Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj

Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 08:35

Zřícenina hradu Rýzmburk

Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

04.05.2024 14:00

Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie

Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč

Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.

Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).

A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.

Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.

typ akce: Výlety do historie

Archiv aktualit

I občané Dukly se dočkají

obrázek k článku
Bylo krátce po poledni. Třináctého května , 13 hodin a ještě k tomu pátek. Nejsme pověrčiví. Několik občan, bydlících v pardubickém sídlišti Dukla, stálo na konečné zastávce trolejbusu a živě mezi seou vyprávělo. O čem? O stavbě nového nadjezdu u nádraží. Všichni byli zajedno se soudruhem Hamplem, když prohodil: „Člověk by tam kamenem dohodil a musí každý den objíždět půl Pardubic než se dostane k vlaku. Rád bych věděl, kdy ten nadjezd bude hotov.“ Zašli jsme za příslušnými činiteli a dověděli se o stavbě nadjezdu některé podrobnosti. Soudruha inž. Antonína Sticha jsme zastihli v kanceláři. Ještě s několika dalšími odborníky byl skloněn nad plánem budoucího horkovodu, který má být v Pardubicích, O stavbě nového nadjezdu u nádraží nám prozradil několik zajímavostí. Zde jsou:
Smyslem celé stavby je spojit dvanáctitisícové sídliště Dukla s novým nádražím. Jestliže dnes je velmi frekventovaná hlavně Teplého ulice a podjezd, pak vybudováním nadjezdu a nové silnice nastane značné odlehčení. Autobusy, trolejbusy i osobní auta nebudou muset jezdit již přes „celé“ město. Stavba nadjezdu je součástí budoucího spojení silnice Chrudim – Pardubice – Hradec Králové. Mnoho tím získají občané ze Svítkova a okolí, jakož i pracující „Ramovky“ a dalších závodů. Kromě zastávek trolejbusů je v projektu pamatováno i na pěší spojení s novým nádražím. Bylo by možné jmenovat celou řadu dalších výhod, ale raději k samotné stavbě a jejímu dokončení. Když před dvěma lety začali pracovníci Stavební správy Pardubice budovat toto dílo, termín zněl – dát vše do provozu do poloviny roku 1961. Jako jinde, i ve Stavební správě v Pardubicích pracují lidé, kteří na základě socialistických závazků zkracují stanovené termíny. A tak za pomoci socialistické soutěže zaměstnanci rozhodli, že dílo ukončí o tři měsíce dříve, to je do 31. března 1961.
Snadno se řekne, postavit nový nadjezd. Ale promítneme-li si, že muselo být navezeno přes 75.000 kubických metrů zeminy, pak každý z nás nejlépe pochopí o jaké dílo jde, A výsledky, kterých tu až do dnešní doby bylo dosaženo, jsou opravdu výborné. Plán za měsíc duben je opět vysoko překročen. Rovněž plnění plánu akumulace, produktivity práce, je příkladné. Mezi nejlepší party patří stále komplexní betonářský kolektiv, jehož vedoucím je soudruh Ladislav Kováč. Členové jeho kolektivu pracují tak, aby dílo bylo včas hotovo. A jestliže život při práci na kolející nebyl nikdy lehký, pak není ani dnes, i když většinu ručních prací nahradily mechanismy. Často se pracuje v dešti, v nepohodě a pracující musejí překonávat i nepředvídané problémy, se kterými ani projekt nepočítal.
A nyní k tomu otevření. Po splnění celé řady vyhlášených závazků, pracující Stavební správy Pardubice si v novém závazku – který je zároveň darem k celostátní konferenci KSČ – stanovili, že vybudování nového nadjezdu bude skončeno ještě o tři měsíce dříve, tj. nejdéle do konce letošního roku. Věříme, že i soudruhu Hamplovi, jakož i ostatním občanům v Dukle, postačí toto vysvětlení, neboť není daleká doba, kdy i obyvatelé Dukly, Svítkova, budou mít přímé spojení s novým nádražím.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem