Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
I občané Dukly se dočkají
Bylo krátce po poledni. Třináctého května , 13 hodin a ještě k tomu pátek. Nejsme pověrčiví. Několik občan, bydlících v pardubickém sídlišti Dukla, stálo na konečné zastávce trolejbusu a živě mezi seou vyprávělo. O čem? O stavbě nového nadjezdu u nádraží. Všichni byli zajedno se soudruhem Hamplem, když prohodil: „Člověk by tam kamenem dohodil a musí každý den objíždět půl Pardubic než se dostane k vlaku. Rád bych věděl, kdy ten nadjezd bude hotov.“ Zašli jsme za příslušnými činiteli a dověděli se o stavbě nadjezdu některé podrobnosti. Soudruha inž. Antonína Sticha jsme zastihli v kanceláři. Ještě s několika dalšími odborníky byl skloněn nad plánem budoucího horkovodu, který má být v Pardubicích, O stavbě nového nadjezdu u nádraží nám prozradil několik zajímavostí. Zde jsou:
Smyslem celé stavby je spojit dvanáctitisícové sídliště Dukla s novým nádražím. Jestliže dnes je velmi frekventovaná hlavně Teplého ulice a podjezd, pak vybudováním nadjezdu a nové silnice nastane značné odlehčení. Autobusy, trolejbusy i osobní auta nebudou muset jezdit již přes „celé“ město. Stavba nadjezdu je součástí budoucího spojení silnice Chrudim – Pardubice – Hradec Králové. Mnoho tím získají občané ze Svítkova a okolí, jakož i pracující „Ramovky“ a dalších závodů. Kromě zastávek trolejbusů je v projektu pamatováno i na pěší spojení s novým nádražím. Bylo by možné jmenovat celou řadu dalších výhod, ale raději k samotné stavbě a jejímu dokončení. Když před dvěma lety začali pracovníci Stavební správy Pardubice budovat toto dílo, termín zněl – dát vše do provozu do poloviny roku 1961. Jako jinde, i ve Stavební správě v Pardubicích pracují lidé, kteří na základě socialistických závazků zkracují stanovené termíny. A tak za pomoci socialistické soutěže zaměstnanci rozhodli, že dílo ukončí o tři měsíce dříve, to je do 31. března 1961.
Snadno se řekne, postavit nový nadjezd. Ale promítneme-li si, že muselo být navezeno přes 75.000 kubických metrů zeminy, pak každý z nás nejlépe pochopí o jaké dílo jde, A výsledky, kterých tu až do dnešní doby bylo dosaženo, jsou opravdu výborné. Plán za měsíc duben je opět vysoko překročen. Rovněž plnění plánu akumulace, produktivity práce, je příkladné. Mezi nejlepší party patří stále komplexní betonářský kolektiv, jehož vedoucím je soudruh Ladislav Kováč. Členové jeho kolektivu pracují tak, aby dílo bylo včas hotovo. A jestliže život při práci na kolející nebyl nikdy lehký, pak není ani dnes, i když většinu ručních prací nahradily mechanismy. Často se pracuje v dešti, v nepohodě a pracující musejí překonávat i nepředvídané problémy, se kterými ani projekt nepočítal.
A nyní k tomu otevření. Po splnění celé řady vyhlášených závazků, pracující Stavební správy Pardubice si v novém závazku – který je zároveň darem k celostátní konferenci KSČ – stanovili, že vybudování nového nadjezdu bude skončeno ještě o tři měsíce dříve, tj. nejdéle do konce letošního roku. Věříme, že i soudruhu Hamplovi, jakož i ostatním občanům v Dukle, postačí toto vysvětlení, neboť není daleká doba, kdy i obyvatelé Dukly, Svítkova, budou mít přímé spojení s novým nádražím.