Přes střechu Evropy
Pustá Kamenice - Žižkov - Borová u Poličky. Délka trasy 10 km. Odjezd 9:02 ČD. Návrat 16:56 ČD. Ved: P. Kožený. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Velikonoce v Polabí
Valy – Mělice – Lohenice - Přelouč. Délka trasy 5,5 km. Odjezd 9:30 ČD (LETNÍ ČAS). Návrat 12:37 – 14:37 ČD Os, 13:05 – 14:05 R. Ved: M. Timarová. Turistická vycházka týmu B. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Archeologický průzkum v Pardubičkách
Přednáška Mgr. Tomáše Čurdy. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského náměstí. Vstup zdarma, veřejnost zvána.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Komentovaná prohlídka Automatických mlýnů
Pročleny Klubu přátel Pardubicka. Sraz před areálem Automatických mlýnů. Vstupné 200 Kč / 140 Kč zlevněné. Přihlásit k účasti je možné v kanceláři Klubu přátel Pardubicka v úterý nebo ve čtvrtek 10-12 a 14-17 hodin.
typ akce: Výlety do historie
Nálety na Pardubice
Přednáška k 80. výročí spojeneckých náletů na Pardubice v roce 1944. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenckého náměstí. Vstup zdarma.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Cenné nádražní hodiny projdou první rekonstrukcí
Velké svítící hodiny z průčelí pardubického nádraží, které odměřují čas od roku 1958, se poprvé od té doby dočkají generální opravy. České dráhy o kompletní opravě rozhodly poté, co zařízení stále častěji přestávalo fungovat. Obří ciferník opraváři sundali a převezli s hodinovým strojem do Vyškova. Nejpozději do konce září by se opravené hodiny měly objevit opět na svém místě. Vzhled hodin zůstane zachován včetně neonového osvětlení ciferníku a ručiček. Právě modré neonové osvětlení mělo v poslední době časté poruchy. Kromě hodin projdou rekonstrukcí oba hlavní vchody nádraží. "Vyměníme všechny vstupní dveře, které i přes pravidelnou údržbu dosloužily. Nové dveře budou samozavírací," sdělil přednosta správy železničních budov v Pardubicích Jaroslav Tomášek. Úpravy a zásahy na budově byly konzultovány s architektem Miroslavem Řepou, synem Karla Řepy, který se na projektu pardubického nádraží podílel s architektem Dandou. Budova reprezentuje v Pardubicích moderní architekturu první poloviny tohoto století. Nedávno se objevila v televizním dokumentu Šumné Pardubice. "Pohled na rekonstrukci významných staveb je vždycky dvojí: buď původní stav zakonzervovat, nebo nechat budově přirozený vývoj v čase. Nádraží je místem s velkým pohybem lidí a rychle se opotřebuje. Citlivá oprava, která respektuje požadavky dnešních cestujících, by měla být lepší než přehnané lpění na historii," říká autor dokumentu David Vávra.