Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
27.09.2020 07:35

Podkrkonoším

Borovnice - Vrchovina - Nová Paka. Délka trasy 15 km. Odjezd v 7:39 vlakem ČD z hl.n., návrat 16:26 vlakem ČD. Vedoucí: O. Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

04.10.2020 07:35

Po Hořicích a okolí

Hořice – Pod Doubravou – U Jeníkova – Dachovy – Hořice. Délka trasy 13 km. Odjezd v 7:39 vlakem ČD z hl.n., návrat 16:26 vlakem ČD. Vedoucí: O. Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

11.10.2020 07:00

Malá a Velká Amerika

Karlštejn – Malá Amerika – Mexiko – Velká Amerika – Mořina – Karlštejn. Délka trasy 13 km. Odjezd v 7:00 vlakem ČD z hl.n., návrat 17:02 vlakem ČD. Vedoucí: J. Skotnica. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

13.10.2020 18:00

70 let MHD v Pardubicích

Přednáška připomene historii autobusové a trolejbusové dopravy v Pardubicích. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského náměstí v Pardubicích. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

18.10.2020 08:45

Zámek Chroustovice

Uhersko – Chroustovice – zámek (prohlídka) – Moravany. Délka trasy 12 km. Odjezd v 8:46 vlakem ČD z hl.n., návrat 15:17 vlakem ČD. Vedoucí: P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

Cenné nádražní hodiny projdou první rekonstrukcí

obrázek k článku
Velké svítící hodiny z průčelí pardubického nádraží, které odměřují čas od roku 1958, se poprvé od té doby dočkají generální opravy. České dráhy o kompletní opravě rozhodly poté, co zařízení stále častěji přestávalo fungovat. Obří ciferník opraváři sundali a převezli s hodinovým strojem do Vyškova. Nejpozději do konce září by se opravené hodiny měly objevit opět na svém místě. Vzhled hodin zůstane zachován včetně neonového osvětlení ciferníku a ručiček. Právě modré neonové osvětlení mělo v poslední době časté poruchy. Kromě hodin projdou rekonstrukcí oba hlavní vchody nádraží. "Vyměníme všechny vstupní dveře, které i přes pravidelnou údržbu dosloužily. Nové dveře budou samozavírací," sdělil přednosta správy železničních budov v Pardubicích Jaroslav Tomášek. Úpravy a zásahy na budově byly konzultovány s architektem Miroslavem Řepou, synem Karla Řepy, který se na projektu pardubického nádraží podílel s architektem Dandou. Budova reprezentuje v Pardubicích moderní architekturu první poloviny tohoto století. Nedávno se objevila v televizním dokumentu Šumné Pardubice. "Pohled na rekonstrukci významných staveb je vždycky dvojí: buď původní stav zakonzervovat, nebo nechat budově přirozený vývoj v čase. Nádraží je místem s velkým pohybem lidí a rychle se opotřebuje. Citlivá oprava, která respektuje požadavky dnešních cestujících, by měla být lepší než přehnané lpění na historii," říká autor dokumentu David Vávra.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem