Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
20.10.2019 08:05

Nedošínský háj a Litomyšl

Tržek – Nedošínský háj – ryb. Velký Košíř – Litomyšl. Délka trasy 13 (10)  km. Odjezd v 8:07 hod. vlakem z hl.n., návrat  v 13:55 hod. (16:55 hod.) vlakem. Vedoucí L. Kvapilová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

27.10.2019 08:35

Za Kancem a Jelenem do Žamberku

Rokytnice v Orl.h. – Žamberk. Délka trasy 13 km. Odjezd v 8:37 hod. vlakem z hl.n., návrat v 15:55 hod. ČD (16:55 hod.) hod. vlakem ČD. Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

30.10.2019 18:00

Pardubický Samet

Přednáška připomene listopadové a prosincové události roku 1989 v Pardubicích den po dni. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského náměstí v Pardubicích. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

03.11.2019 07:40

Kameny na vrcholu Klepec

Rostoklaty – Limuzy – Klepec-skalní útvary – Hradešín – Úvaly. Délka trasy 14 km. Odjezd v 7:41 hod. vlakem z hl.n., návrat v 16:46 hod. vlakem ČD. Vedoucí Z. Řehák. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka. 

typ akce: Turistické vycházky

09.11.2019 07:10

Barevná Divoká Šárka

Divoká Šárka – Hradiště – Džbán – Letná – Josefov. Délka trasy 10,5 km. Odjezd v 7:11 hod. vlakem z hl.n., návrat v 15:16 hod. (15:21; 15:39 hod.) vlakem ČD. Vedoucí J. Benda. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka. 

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

Dopravní kolaps ve městě se stupňuje

obrázek k článku
Dopravní krize v Pardubicích vrcholí. K dosavadním dopravním uzávěrám v ulici S. K. Neumanna a místní komunikace u Nemošic přibyla nově úprava silnice u budoucího nákupního centra Hypernova. Kolaps silniční dopravy pozvolna přesahuje hranice vnitřního města a projevuje se již i na okrajích, a dokonce v nejbližších vesnicích. Podle vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu Pavla Píchy je vše v pořádku. „Vyšší provoz je jen v dopravních špičkách, ráno do osmi a odpoledne mezi třetí a čtvrtou. Přes den je provoz ve městě na obvyklé úrovni. Informace o rekonstrukci silnic jsme dali do všech médií a nic mimořádného jsme nezaznamenali," tvrdí Pícha. Kolony aut, které se však například u Dražkovic v devět ráno táhnou až za hranice města, usvědčují úředníka z omylu. „S podzimem přichází konec stavební sezony, a tak se všichni snaží vybudovat, co si předsevzali, a splnit naplánované termíny. Zároveň musí investoři využít finance do konce roku, což vyvolává tuto trochu horečnatou stavební činnost," vyjmenovává důvody souběhu několika omezení provozu v Pardubicích náměstek primátora Rostislav Šmahel. Zásadní zlepšení, které by městu přinesl obchvat, však zatím neočekává. Magistrát sice podle něho nechá na své náklady zpracovat projektovou dokumentaci pro jihovýchodní část obchvatu, kdy se ale podaří přesvědčit stát, aby uvolnil prostředky právě pro Pardubice, si Šmahel netroufá odhadnout. Provoz ve městě mohou ovlivnit i stavební práce a dopravní uzávěrky mimo jeho území. Kromě již zmíněné uzavřené silnice z Nemošic do Pardubiček přivádí do města další vozy také přerušení provozu u Podhořan. Trasa z Chrudimi do Čáslavi je vedena objížďkou přes Pardubice a Přelouč. „Většina řidičů si už ale uvědomila, že touto cestou je to příliš komplikované, a hledají si způsob, jak projet po menších silnicích," říká Šmahel. Podle tiskové mluvčí pardubické policie Dany Dolanové jsou uzavřeny rovněž ulice U Stadionu a most v Němčicích. Většina stavebních prací by měla skončit v říjnu, ale po nemošických mostech projedou řidiči nejdříve v polovině prosince. Znechucené tváře, rostoucí agresivita řidičů a zmatky v ulicích města, to jsou příznaky přetížené dopravy v Pardubicích. Opravy silnic na několika klíčových místech rozvrátily obvyklý průjezd městem a přespolním šoférům někdy pořádně zamotaly hlavu. „Jedu do Hradce a cestou jsem si chtěl ještě něco vyřídit v Pardubicích. Nechám to ale raději na jindy, je to neprůjezdné," říká Jaroslav Petr z Chrudimi, otáčí auto na Zborovském náměstí a pokouší se dostat přes Duklu na obchvat města na sever. Od „Kapitána" stojí do centra souvislá řada aut. Petr netuší, že u mimoúrovňové křižovatky u Parama jej čeká další past - omezení provozu způsobené stavbou kruhového objezdu za nádražím. Rovněž ve směru od Přelouče je cesta do Pardubic plná překvapení. „Jel jsem z Přelouče do Pardubic celou hodinu, přitom je to jen čtrnáct kilometrů," stěžuje si Jiří Jansa, který si do krajského města přijel vyřídit formality před nástupem do nového zaměstnání. Řidiči ve středu města se raději vyhýbají ranní špičce a pokud mohou, volí pozdější dobu. „Ráno to bylo skutečně zoufalé, teď už je to docela volné," konstatuje Eva Straková, když si kupuje parkovací lístek u Grandu. Situace se zdá neúnosná i Jiřímu Peškovi, který vystupuje z auta na náměstí Republiky. „Přes město jezdím stokrát za den, takže vidím, jak to poslední měsíc houstne, a myslím, že to ještě houstnout bude. Vypadá to tu jako dřív v Praze. Kdo ví, kudy jet, tak se mu to nakonec podaří, ale je to náročné," lamentuje. Ne všichni jsou ale k provozu v Pardubicích tak kritičtí. „V Praze je to daleko horší. U nás mne zlobí spíše agresivita řidičů a nerespektování dopravního značení," uvedl řidič, který si nepřál být jmenován, neboť jeho firma se podílí na rekonstrukcích pardubických silnic.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem