Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
16.08.2020 09:00

Žulová stezka

Skuteč – Žulová stezka – Vrbatův Kostelec – Podskala – Chrast u Chrudimi. Délka trasy 12 km. Odjezd v 9:03 h vlakem ČD z hl.n., návrat v 15:01 hod. (16:07 h.; 17:03 h.) vlakem ČD. Vedoucí L. Kvapilová. pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

23.08.2020 06:00

NS Údolím Šembery a kosteleckými lesy

Český Brod – Tuchoraz – NS Údolím Šembery – Kostelec n. Č. lesy. Délka trasy 13,5 km. Odjezd v 6:00 h vlakem ČD z hl.n., návrat v 16:02 hod. BUS+ČD. Vedoucí O. Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

30.08.2020 08:20

Pivovar Třebovský mlýn

Česká Třebová – pod Skuhrovem – Dlouhá Třebová. Délka trasy 12 km. Odjezd v 8:23 h vlakem ČD z hl.n., návrat v 14:55 hod. (15:17 hod.) ČD. Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

13.09.2020 07:50

Údolím Doubravky

Bílek - NS Údolí Doubravky - Chotěboř. Délka trasy 11 km. Odjezd v 7:53 vlakem ČD z hl.n., návrat 16:07 vlakem ČD. Vedoucí: J. Skotnica. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

16.09.2020 18:00

Pardubice na starých pohlednicích - křest knihy

Přednáška spojená s křestem stejnojmenné knihy, kterou bude možné přímo na akci zakoupit za zvýhodněnou cenu. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma, veřejnost zvána

typ akce: Hovory o Pardubicku

Archiv aktualit

Kalendárium

Pardubické nádraží nestačí

Při překotném růstu města pardubické nádraží stěží stačí. JE to zřejmo zejména v sobotu a v neděli. Nádraží bývá přeplněno. Již dávno bylo voláno po novém nádraží. Před řadou let ozývaly se hlasy, aby bylo nádraží nově vybudováno. Už se zdálo, že k tomu dojde, věc však byla odložena. Pardubické nádraží je jedno z nejstarších a potřebovalo by již řádné rekonstrukce. Snad se toho vbrzku dočkáme. Nyní není výmluva, že by na stavbu nádraží nebyly peníze. Vidíme, že při rozumně řízeném hospodářství možno všechno podnikat. A proto by bylo dobře, kdyby se konečně přikročilo k novému vybudování nádraží.


Pardubice by potřebovaly ještě několik podjezdů

Nyní již užívají Pardubice dobrodiní velkého techn. díla, podjezdu v Masarykově třídě. Avšak Pardubice potřbovaly by ještě několik podjezdů. Zejména u vápenky. Zde je také velká frekvence a často je třeba delší doby, než je možno jeti dále. Je to v místě, kde jsou dvě trati a kde velmi často posunují nákladní vlaky. Zde by stavba podjezdu byla jednoduchou věcí. Byl ny to zcela jednoduchý tunelový podjezd, který by si nevyžádal žádných zvláštních okolních úprav. Takovýto podjezd by nebyl ani příliš drahý. A ježto je nutný, mělo by se pomýšlet na jeho brzké provedení. Potom by přišly na řadu ještě další podjezdy.



Ve výšce téměř 90

Ve výšce téměř 90 metrů skončila betonáž železobetonového dříku tranzitní telefonní ústředny na náměstí Budovatelů v Pardubicích. V současné době kolektiv zaměstnanců Průmstavu uvnitř tohoto dříku montuje vedle výtahové šachty prefa schodiště, nahoře bude umístěna cca 11 tun vážící ocelová konstrukce.


Než zahoukají lodní sirény

Společenství „LABE“ pro výstavbu přístavu v Pardubicích a splavnění Labe z Chvaletic do Pardubic, podepsalo v těchto dnech v Hradci Králové společně s ČSPLO Děčín, Povodím Labe Hradec Králové, Stavebné společností Semtín Lázně Bohdaneč, SÚOP Hradec Králové a Komerční bankou Pardubice „Přípravnou smlouvu“ a vytvořili pracovní skupinu, jejímž úkolem je připravit podklady prokazující výhodnost těchto akcí a dokumentaci k založení akciové společnosti. Cílem účastníků společnosti je umožnit lodní dopravu do/z Pardubic a tím soplnit stávajícíc železniční a silniční křižovatku východních Čech a ekonomicky výhodný a ekologicky nejčistší druh dopravy. Současně s tím řešit zlepšení ekonomických, ekologických a sociálních podmínek života obyvatel regionu.


Veřejný protest proti „benzínce“

Čtenáři našeho listu byli nejednou informováni o problematice výstavby benzinového čerpadla na sídlišti Sever – Cihelna v Pardubicích. Občané zde bydlící, nesouhlasí s výstavbou čerpadla a jeho umístěním v bezprostřední blízkosti domů. Naopak za podpory ODS a ing. arch. Rozehnala doporučují jeho výstavbu asi o 200 metrů dále proti původnímu rohodnutí. Úmístěním čerpadla podle první verze by obyvatelé přišli o další kus zeleně, která je v celém prostoru sídliště již vzácností. Sídliště již nyní trpí bezprostředním hlukem ze sousední komunikace I/37 směr Hradec Králové, která je jednou z nejfrekventovanějších ve východních Čechách. Jelikož názor občanů zmíněného sídliště nebyl vyslyšen, rozhodli se, že své požadavky budou prezentovat před zasedáním rady města.


V Pardubicích vznikne zábavní centrum

Vážný zájem postavit v Pardubicích zábavní centrum s multikinem a obchody za miliony dolarů projevila izraelská společnost Plaza. Ta podobná zařízení provozuje v několika evropských městech a pozvala zástupce pardubické radnice na prohlídku svých zábavních center v Maďarsku. "Prohlédli jsme si zábavní podniky Plazy v Budapešti a Szekeszféherváru. Jsou to velké objekty spojující nákupní centrum podobné našemu Grandu se zábavou. Je tam herna pro bowling, multikino s deseti sály, fitcentrum, dokonce i ledová plocha pro bruslaře. Plaza má velký zájem vybudovat podobné centrum v Pardubicích," sdělil primátor Jiří Stříteský. Radní však pro výstavbu areálu dali Izraelcům několik podmínek: "Chceme, aby objekt měl podzemní garáže a zahrnoval také hotel. Stavbu by měly projektovat a stavět české firmy, architetektonické řešení musí schválit…


Cenné nádražní hodiny projdou první rekonstrukcí

Velké svítící hodiny z průčelí pardubického nádraží, které odměřují čas od roku 1958, se poprvé od té doby dočkají generální opravy. České dráhy o kompletní opravě rozhodly poté, co zařízení stále častěji přestávalo fungovat. Obří ciferník opraváři sundali a převezli s hodinovým strojem do Vyškova. Nejpozději do konce září by se opravené hodiny měly objevit opět na svém místě. Vzhled hodin zůstane zachován včetně neonového osvětlení ciferníku a ručiček. Právě modré neonové osvětlení mělo v poslední době časté poruchy. Kromě hodin projdou rekonstrukcí oba hlavní vchody nádraží. "Vyměníme všechny vstupní dveře, které i přes pravidelnou údržbu dosloužily. Nové dveře budou samozavírací," sdělil přednosta správy železničních budov v Pardubicích Jaroslav Tomášek. Úpravy a zásahy na budově byly konzultovány s architektem Miroslavem Řepou, synem…


Začala rekonstrukce ulice S.K.Neumanna

Jeden z nejdůležitějších městských tahů v Pardubicích, ulice S. K. Neumanna, projde rozsáhlou rekonstrukcí. Po loňském začátku, kdy byl opraven železniční podjezd u svaté Anny, přišel tentokrát ke slovu další úsek. V nejbližších měsících si budou muset pardubičtí občané, a zejména řidiči, zvykat na zvýšený dopravní ruch v centru města. Dnes totiž začíná první část rekonstrukce ulice S. K. Neu-manna. Tento úsek bude zcela uzavřen a provoz autobusů hromadné dopravy bude směrován od Aneneského podjezdu ulicí Na Sparavedlnosti a dále přes sídliště Višňovka. Situace bude vpodstatě obdobná té loňské, kdy byl uzavřen a opravován podjezd u svaté Anny. Úsek od tohoto podjezdu až po křižovatku s ulicí Pichlova dostane nový asfaltový povrch. Zastávky městské hromadné dopravy budou vydlážděny žulovými kostkami. Tiskový mluvčí pardubického magistrátu…


Podzemní chodba z pardubického zámku na Kunětickou horu

S pracemi na znovuzžízení cesty, zbudované kdysi pro spojení zámku a Kunětické hory, nemůže již býti letos započato pro jiné důležitější práce, ale dojde k tomu již z jara příštího roku. Je zajímavé, že i cizí návštěvníci Pardubic ptají se tu na podzemní chodbu, z čehož je viděti, jak velká je popularita naší podzemní chodby.


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem