Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Vzpomínky na stěhování labského mostu
Obětavý člen našeho Klubu p. Jaroslav Vobořil mi napsal zajímavou vzpomínku na jednu z mnoha veřejně prospěšných činností býv. Železničního pluku Pardubice, který sídlil v kasárnách TGM na Zborovském náměstí a sklady, výtopny a dílny měl v prostoru mezi kasárnami a řečištěm Chrudimky pod Pardubičkami.Ještě krátce po roku 1945 byl v Pardubicích pouze jeden silniční most přes Labe, a to v místech, kde je dnes na Labi zdymadlo. Tehdy k němu z města vedla jediná průjezdná ulice, Labská, kterou probíhala veškerá doprava na druhý břeh Labe, to znamená, že jí jezdila nákladní auta, autobusy, povozy, kolaři, motocykly a v té frekvenci procházeli i pěší.
Železný labský most, postavený v roce 1882, po válce nevyhovoval z několika důvodů, hlavně z prudce se rozvíjejícího dopravního ruchu, především ale z důvodů připravovaného zahájení trolejbusové dopravy do Bohdanče (trolejbusy tudy na Bohdaneč potom skutečně několik let jezdily). Došlo proto k výměně mostu, a to za stavebnicový most od mezinárodní organizace UNRRA (United Nations Refief and Rehabilitation Administration - „Správa Spojených národů pro pomoc a obnovu“ válkou postižených národů). Z dodané stavebnice sestavili vojáci Železničního pluku na původních kamenných pilířích nový dvouproudový most. Sestavovali jej na silnici za Labem na válečkách a silným americkým buldozerem (p. Vobořil vzpomíná, že tehdy viděl buldozer poprvé v životě) jej potom přetáhli na pilíře a na druhý břeh. Protože se jednalo o jediný most přes Labe, pracovali doslova ve dne v noci a během pár dní byl nový most v provozu.
Postranice starého mostu byly převezeny přes město do Polabin, kde byly později opraveny a využity pro most na nové silnici, budované v té době od železničního nádraží (v té době také budovaného). Na návrší náspu nové silnice byl využit materiál z Chocně, kde byl po válce zrušen železniční tunel a místo něho proveden zářez do terénu. Přebytečný materiál z Chocně se vozil vlakem a vlečkou až na vlastní násep.
Pro nový most byly postaveny speciální úsporné pilíře pro ušetření materiálu (tentokrát bylo všeho nedostatek, byl přídělový systém a nestála ještě ani cementárna v Prachovicích). Nový most neměl zpočátku lávku pro pěší, ta byla z bezpečnostních důvodů instalována později.
Nezapomenutelným zážitkem pro všechny, kdo akci měli možnost vidět, byla přeprava postranic železničního mostu pardubickými ulicemi, jak to konečně dokumentují i snímky z archivu p. Vobořila z této doby.