Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Historie letiště v Pardubicích
Československé letectvo bylo na válečné počty rozvinuto již při první mobilizaci 21. 5. 1938. Po celé léto zůstalo na tomto stavu a velmi intenzivně provádělo operační výcvik i hlídkové lety na ochranu státních hranic. Průvodním jevem této aktivity bylo, že útvary letectva velmi rychle měnily svá letiště. Většina polních letek tak na jednom letišti mobilizaci začínala a na druhém se zdržovala v jejím průběhu. Demobilizace na podzim 1938 ji pak opět zavedla na jinou základnu. Po důkladném prostudování dostupné literatury se mi podařilo upřesnit, jak se události léta a podzimu 1938 dotkly v Pardubicích umístěných jednotek:Stíhací letouny pardubické perutě číslo III od 4. stíhacího leteckého pluku se z větší části přesunuly na připravenou plochu u Přelouče. Jednalo se o letky č. 46 (velitel kpt. R. Orel), a č. 48 (kpt. Bílek). Obě měly po deseti Aviích B-534. Zbylé dvě pardubické letky byly v období mobilizace přesunuty na Slovensko, aby zajišťovaly ochranu zbrojních závodů v okolí Trenčína před nálety. Později se k nim připojily i obě letky z Přelouče, převelené na jižní Slovensko s úkolem střežit státní hranici, často narušovanou přelety maďarských letadel.*
*John, Miloslav: Československé letectvo v roce 1938,
Baroko + Fox, Beroun 1996, str. 291 a 292.
(tabulka 17/1, stíhací letky v září 1938).
Tisková oprava:
Na str. 223 Zpráv KPP, roč. 1999 uprostřed je chybně uveden typ letounu (Bf-190G),
správně má být Bf-109G.