Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Vzpomínka na plk. Bohumila Dubce
Dne 14. října 2003 se občané Pardubic a zvláště příslušníci vojenského letectva rozloučili s plk. B. Dubcem, rodákem ze Svítkova. Narodil se v roce 1916 a zemřel 8. října 2003.Už jako mladík měl zájem o letectvo. A tak ho můžeme zastihnout již v druhé polovině 30. let u vojenského letectva, kde je vycvičen na stíhacího pilota. V té době začíná druhá světová válka. Ví, co má dělat a ví, kde je jeho místo – pro délesloužícího poddůstojníka. Dobrovolně odchází přes Polsko do Francie, kde nastupuje do řad francouzského vojenského letectva.
S pádem Francie přeplouvá s vojenským transportem npor. Holečka do Velké Británie. Zde je v srpnu 1940 přijat do RAF v hodnosti seržant-pilot. Následující měsíc zahajuje přecvičení na stíhací letouny HURRICANE. Od listopadu 1940 až do následujícího roku bojuje postupně u britských stíhacích perutí čís. 601, 504 a 32.
Dne 16. května 1941se stává zakládajícím členem čs. stíhací perutě čís. 313 v CATTERIKU. U této poslední založené perutě slouží na stíhacích letounech SPITFIRE až do srpna téhož roku. V bitvě o Velkou Británii získal velké zkušenosti. Byl proto přeložen k výcvikovým stíhacím jednotkám, aby mohl předávat své zkušenosti novým pilotům.
V roce 1943 je třeba posílit letecké jednotky u čtyřmotorových letounů typu LIBERATOR. Proto prochází stíhací pilot B. Dubec výcvikem na vícemotorových letadlech a v srpnu 1944 přichází k 311. peruti jako druhý pilot čtyřmotorových LIBERATORŮ. U této jednotky slouží až do konce války.
Vrací se domů do vlasti, kde očekává ocenění za vypětí a statečnost, kterou prokázal během celé války.
Přichází ale únor 1948 a příslušníci západního odboje začínají mít stále větší potíže s novým režimem. Dochází to tak daleko, že řada příslušníků RAF znovu opouští svoji vlast. Také B. Dubec, příslušník RAF, odchází podruhé z vlasti na dlouhých 42 let.
Stáří se blížilo a touha po životě ve vlasti byla silnější a silnější. Do svých rodných Pardubic se B. Dubec vrátil v roce 1990 a zde také dožil svůj život.
Pardubice jistě nikdy nezapomenou na hrdinství a odvahu, kterou plk. Bohumil Dubec prokázal během 2. světové války.
Zpracováno dle podkladů získaných od Sdružení čs. zahraničních letců.