Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Letecký den 1946
Dne 13. října 1946 se konal v Pardubicích letecký den. Jednou z významných osobností, která se zasloužila o konání akce, byl předseda Východočeského aeroklubu architekt Václav Línek. Mezi piloty leteckého dne patřil tehdy i kpt. Zdeněk Škarvada a právě on se po letech nemohl v Pardubicích dopátrat po arch. V. Línkovi. Býval významnou osobností, která se zasloužila o výbornou a dělnou spolupráci s vojenskými letci. Teď už ví, že jmenovaný byl dědečkem pardubického zástupce hejtmana ing. Romana Línka.
Na obrázku je stíhačka Supermarine Spitfire Mk IX, která byla ve výbavě čs. letectva. Právě pět těchto letounů předvádělo na tomto leteckém dnu skupinovou slétanost, kterou vedl pplk. Emil Foit. Jistě bude užiitěčné si představit jednotlivé letce. První zleva je npor. Štěpán Holl, rodák z Postřekova, po válce žil v Praze - Satalicích a zemřel 27. 11. 1985. Druhým pak je Vladimír Nedělka, který již dlouho nežije. Zahynul při letecké havárii jako pilot ČSA. Ve světlém plášti je už vzpomínaný arch. V. Línek. Uprostřed je vedoucí pětičlenné skupiny spitfirů pplk. Emil Foit, brněnský rodák. Za války bojoval v Anglii a byl nositelem vyznamenání DFC (Záslužný letecký kříž). V Anglii se také oženil s Angličankou. Poté, co tam znovu emigroval, dále sloužil v anglickém letectvu a zemřel 18. 6. 1976. Vedle něho je kpt. Josef Novotný, rodák z Prahy, který za války sloužil u 312. čs. perutě. Žil v Praze a později v Kladně, kde pracoval jako horník, když ho postihly represe. Zemřel 10. 3. 1976. Druhý zprava je kpt. Zdeněk Škarvada, rodák z Olešnice na Moravě. V meziválečné době sloužil jako pilot na pardubickém letišti, po okupaci nacistické emigroval a už v Polsku bojově létal. Dostal se do Anglie, kde sloužil u 310. čs. perutě. Po válce opět působil v Pardubicích ve Vojenské letecké akademii, pak u 8. leteckého pluku v Brně. PO roce 1948 byl z letectva vyloučen, degradován a pracoval dvacet let v hornictví. Zcela vpravo je npor. Milo Kratochvíl - Bitton od 310. čs. perutě. I on po válce reemigroval do Anglie (za manželku měl Angličanku) a snad ještě žije.
O všech jmenovaných letcích se dá uvést, že v letech 1948 - 1950 byli "vyloučeni" z letectva, zbaveni hodností, vystěhováni z bytů, mnozí vězněni. Zařazeni byli jako vojíni pěchoty v záloze. Částečnou rehabilitaci zažili až po roce 1968 a vše se změnilo po roce 1989.
Tolik k této historické fotografii. Zůstává ještě jeden otazník. Kdo snímek dělal? Ví to někdo?