Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Železniční pluk č. 1 Pardubice
Zajímavý snímek zřejmě z 20. let minulého století dokumentuje existenci tohoto speciálního pluku čs. armády v Pardubicích. Železniční pluk č. 1 vybudoval poměrně dlouhou úzkokolejnou železnici spojující železniční kasárna na Skřivánku s přilehlými sklady a cvičnými prostory s kasárnami na Hůrkách . Železnice měla řadu odboček a spojení , ale o tom se již na těchto stránkách psalo.Uvedená fotografie znázorňuje vlak s řadou otevřených nákladních vagónů obsaných vojáky , který stojí na provizorním mostu přes tok . Na lokomotivě je patrné číslo "2". Podle snímku lze usuzovat , že směr jízdy probíhá přibližně jižním směrem , tedy na Skřivánek . Vedle mostu jsou patrné další ocelové a dřevěné stavební díly , takže se vtírá myšlenka , že most byl právě dokončen a stojící souprava s vojáky slouží jako zatěžkávající zkouška konstrukce . Vedle lokomotivy je vidět i další most, který snad mohl sloužit k přísunu materiálu pro stavbu železničního mostu.
I když není snímek ostrý , přesto lze podle panoramatu města Pardubice stanovit pro orientaci záchytné body . Hned vlevo je vidět velká budova školy v dnešní Gorkého ulici na Skřivánku . Dále pod protáhlou skvrnou nad lokomotivou jsou patrné tovární komíny cukrovaru , pivovaru a lihovaru . nad opěrným sloupem ve vodě jsou vidět komíny mj. i pardubické elektrárny . Nad střechou domku u mostu vyčnívá stavba Zelené brány . A konečně na pravém okraji se tyčí charakteristická Kunětická hora.
Každá podobná fotografie dokumentující existenci pardubického železničního pluku a úzkokolejné železnice ve městě je zajímavá . Bylo by velice užitečné , jestli by někdo mohl upřesnit záležitosti s tímto snímkem spojených.
Závěrem děkuji PhDr. Janu Jungmanovi z Prahy , který fotografii objevil v jednom pražském antikvariátu .