Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
55 let od výstavby chemického závodu v Rybitví
Ředitelství spolku pro chemickou a hutní výrobu v Praze rozhodlo, že na podzim 1939 zahájí výstavbu nového závodu na výrobu barviv a léčiv u Pardubic na katastru obcí Blatníkovská Lhotka a Rybitví. Nový závod měl nahradit záborem ztracený podnik v Ústí n.L. Koncepci výrobního programu nového závodu navrhl generální ředitel SPOLKU Dr.V.Ettel se svými spolupracovníky.Proč bylo zvoleno místo u Pardubic? Pozemky v okolí obou obcí byly rovinné a v blízkosti řeky Labe, která poskytuje pro chemický průmysl dostatek vody. Na Labi se plánoval i přístav. Lodní doprava by umožňovala levnou přepravu surovin. Stávající semtínská tepelná centrála mohla poskytnout ihned páru pro nový závod. Snadná byla výstavba železniční vlečky.
Vypracováním zastavovacího plánu byl pověřen architekt JAN VANĚK z Prahy. Pro výstavbu závodu byl zvolen systém sítě budov s půdorysem 90x20 m . Budovy měly železobetonový skelet, podobně jako budovy fy Baťa ve Zlíně.
Celkovou výstavbu řídilo Organicko-technické-oddělení (OTO), skládající se z techniků - strojařů a chemiků (cca 30 lidí). Tempo výstavby bylo neobyčejně rychlé. Již za rok, t.j. v roce 1940, byl dokončen první provoz - výroba anilinového oleje. Za další rok byla uvedena do provozu budova s mísírnou a koloristickými laboratořemi. Bylo třeba udržovat stále velikou rozestavěnost, neboť během války nebylo snadné dostat povolení k zahájení nové stavby. Úřady zatím umožňovaly rozestavěné akce dokončit. Objednávky na zařízení dosahovaly v OTO v některých týdnech i několika milionů korun.
Současně s výstavbou továrny se řešilo i bydlení nových pracovníků. Od fy Hořeňovský byly SPOLKEM koupeny nové domy v Pardubicích a v Rybitví probíhala rychlá výstavba kolonie rodinných domků.
Vzpomínáme-li dnes na výstavbu chemického závodu SPOLKU v Rybitví v letech 1939-1945, musíme s obdivem hodnotit velkorysost výstavby a její neuvěřitelnou rychlost.