Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
23.05.2021 08:00

Na Svatý kopeček

Hlubočky – Mariánské údolí – Posluchov – Radíkov – Svatý Kopeček. Délka trasy 8 km. Odjezd v 8:00 vlakem ČD z hl.n., návrat 15:51 vlakem ČD. Vedoucí: J. Skotnica. 

Pro členy KPP na vlastní nebezpečí

Účastnici vycházek jsou povinni dodržet po celou dobu účasti na vycházce platná hygienická nařízení Vlády ČR včetně maximálního povoleného počtu účastníků v případě omezení shromažďování osob.

typ akce: Turistické vycházky

30.05.2021 07:10

Zřícenina Starý Stránov a zámek Stránov

Krnsko – zříc. Starý Stránov – Podhrušov – zámek Stránov – Krnsko. Délka trasy 12 km. Odjezd v 7:14 vlakem ČD z hl.n., návrat 16:42 vlakem ČD. Vedoucí: O. Svobodová. 

Pro členy KPP na vlastní nebezpečí

Účastnici vycházek jsou povinni dodržet po celou dobu účasti na vycházce platná hygienická nařízení Vlády ČR včetně maximálního povoleného počtu účastníků v případě omezení shromažďování osob.

typ akce: Turistické vycházky

12.06.2021 14:00

Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna

Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách

typ akce: Výlety do historie

04.09.2021 14:00

Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna

Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách

typ akce: Výlety do historie

09.10.2021 14:00

Komentovaná vycházka po Zámeckých valech

Sraz na Příhrádku. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách

typ akce: Výlety do historie

Archiv aktualit

Bratranec a spolupracovník Kašparův vzpomíná

obrázek k článku Hugo Čihák z Aerolinií a Evžen Čihák jsou bratranci Ing. Kašpara. Jejich matka měla s Kašparovým otcem jako rodinný majetek hotel Veselka v Pardubicích. „Už jako chlapci jsme jezdili s Jendou Kašparem na velocipedech,“ říká Ing. Čihák. „Později jsme s ním startovali na pardubické dráze, jezdili na koních, chodili na hony a jezdili na motocyklu. Když byl Ing. Kašpar s mým bratrem nějaký čas u Laurinů, dosti jezdili se závodním vozem. Po velkých úspěších Wrightů jsme také začali pracovat. Každý měl nějakou práci. Jenda motor. Dávali jsme dohromady vlastní letadlo, než letectví měsíc od měsíce dělalo skoky, byli jsme netrpěliví. Tak se Jeník rozjel do Paříže pro hotové letadlo k Blériotovi. Když on měl svoje letadlo, my chtěli mít také vlastní aparát. Vznikala mezi námi taková přátelská rivalita. A kyž někdo z nás si koupil lepší motor, už druhý ho musil mít také.
Pak Ing. Kašpar s mým bratrem Evženem pořádal četné pasažérské vyhlídkové lety. Také vykonali několik dálkových letů po českých městech. V Praze pořádána letecká výstava. V Pardubicích založena první česká letecká škola. Když jsme byli v nejlepším, vypukla válka. Po světové válce jsme chtěli převzít leteckou továrnu, než bratranec se obával nejistých začátků. Vstoupili jsme do leteckého odboru ministerstva veřejných prací. Když r. 1923 byly založeny Aerolinie, přešli jsme s bratrem do nich, Ing. Kašpar vystoupil a pracoval ve správě svých podniků.“ Aeroklub postavil na letišti Ing. J. Kašpara v Pardubicích, opodál místa, kde prvně 8. dubna 1910 startoval k svému historickému letu, krásný pomník s jeho podobou u aeroplánu. Každoročně je u něho vzpomínková slavnost na slavného průkopníka českých křídel.

Foto: Manželé Šedivcovi
O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem