Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zprávy 1-2 / 1993
Něco z trpké minulosti
Před časem byla uveřejněna životopisná data docenta PhDr. Františka Jiránka, který léta učil na pardubickém gymnáziu. Podepsal „Chartu 77" a zemřel po výslechu, prováděném pracovníky StB. Byla po něm v Pardubicích pojmenována ulice na Dukle. Životopisné údaje nepostačí přiblížit současným mladým generacím tohoto vynikajícího učitele. Během válečných let nám odvážně vštěpoval víru ve vítězství pravdy. Společně se svou manželkou, také profesorkou, zvali k sobě do bytu na dlouhé rozhovory studenty, které znali jako schopné bystrých vlastních úsudků. Rozhovory s profesorem Dr.Jiránkem byly pochoutkou, jeho Živé oči, rámované brýlemi, bystře pozorovaly svět, svěť budky pronášel po zralé úvaze.
Hangáry v plamenech
Do ranního rozbřesku srpnového rána dne 11.8.1911, kolem tří hodin, začaly na nádraží v Pardubicích houkat všechny lokomotivy a signalizovaly, že v blízkosti nádraží hoří. Však také se vysoko vzhůru z té strany valil hustý černý dým. I z policejní novoměstské strážnice, poblíž Kašparova bytu na Veselce, byl patrný a také odtud se rozezněly signály po požární lince. Tak byl zburcován školník z pardubické reálky Antonín Pavelka, klíčník z blízké hasičské zbrojnice. Zotvíral její výjezdová vrata a roznítil připravený zátop pod parní stříkačkou. To už přispěchali další školníci, hasiči a vytlačili stříkačku před zbrojnici.
První letadlo v Pardubicích?
První doložené letadlo se v Pardubicích objevilo dávno před jednoplošníky Ing.Jana Kašpara a bratří Huga a Eugena Čiháků. Bylo to dokonce ještě před přistáním balonu Victor Hugo 8 osédkou L.Godard a E.Surcouf /1891/. Nacházelo se ve fyzikálním kabinetu zdejší reálky, jehož sbírky doplnilo ve školním roce 1889 -1890. Otázkou však zůstává, jak toto letadlo vypadalo. Je pravděpodobné, že šlo o jakýsi nevelký létací přístroj, sloužící k demonstračním účelům výuky.