Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zprávy 5-6 / 2005
Osmdesát let od příchodu Vojenského jezdeckého učiliště do Pardubic
V říjnu roku 2004 tomu bylo osmdesát let kdy bylo do Pardubic pře- veleno z Hodonína vojenské "Učiliště pro jezdectvo", Abychom se dobrali logiky tohoto kroku. musíme se vrátit o hodně let zpátky.
Stavitel Karel Kašpar (1872 - 1918)
1. Život Syn stavitele pardubické radnice Václava Kašpara se po absolvování Obchodní akademie v Chrudimi věnoval jako mimořádný posluchač CVUT v Praze pozemnímu stavitelství. Jako čerstvý absolvent se zúčastnil roku 1895 stavby nové pardubické radnice, již řídili podle projektu Jana Vejrycha jeho otec stavitel Václav Kašpar (zemřel 16.2. 1906) a stavitel Antonín Manych. Karel pak pobyl dva roky na zkušené v Plzni u stavitele Kotka (stavba kasáren), načež se vrátil do Pardubic, kde se usadil trvale, aby ved1 stavební kancelář svého otce. Stal se i majitelem kruhové cihelny v Mikulovicích. Se svou manželkou Boženou, rozenou Potěšilovou (nar. 2.11.1882, zemřela 20.10.1977), dcerou školníka staroměstské školy a staré reálky v Pardubicích Vincence Potěšila (zemřel 1903), měl 4 děti: syny Karla a Jaroslava a dcery Boženu a Hanu. Bydleli v…
První veřejný vzlet pana inženýra Kašpara
V pravdě velkou událostí minu1ého týdne byl šťastný, zdařilý veřejný vzlet pana inž. Kašpara, který přilákal do Pardubic nesčetné množství spor- tumilovného obecenstva. Celé davy lidu putovaly k vojenskému cvičišti, aby shlédly výkony mladého neohroženého aviatika, jehož jméno dnes letí už světem. Zejména byl obrovský nával po páté hodině, kde se řada kočárů, automobilů na silnici ani netrhla. Vše spěchalo chvatně k letišti, třebaže pro stále trvající vítr nebylo na vzlet valné naděje. Hlavní ovšem pozornost přítomných hostí obrácena byla k hangáru, kde seskupili se po příjezdu pana inž. Kašpara všichni sportovníci, jimž podával pan inž. Kašpar případně vysvětlivky a zodpovídal ochotně činěné dotazy. Při této příležitosti sluší s uznáním se zmíniti o nevšední ochotě ředitele letu p. barona Arthura z Krausů, který navázal čilé styky se…
Úprava řeky Loučné a potoka Lodrantky v letech 1892 - 1904
Vzpomeňme prvních průkopníků technických a vodohospodářských staveb v Čechách. Před úpravou těchto toků měla krajina zcela jiný ráz. Hojnost stromoví a křoví nejen na březích, ale i u četných močálů a jezírek.