Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
22.07.2018 07:30

Minipivovar U Černého medvěda

Jablonné nad Orlicí. Délka trasy 12 km. Odjezd v 7:34 h Sp. z hl.n, návrat v 15:56 h Os, R (16:56 h.). Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

29.07.2018 07:10

Amerikou do Klokočského lesa

Bělá pod Bezdězem – Amerika – Nová Ves u Bakova – Malá Bělá. Délka trasy 12,5 km. Odjezd v 7:10 h R. z hl.n., návrat v 16:47 h Os. Vedoucí Z. Heranová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

05.08.2018 08:35

Polabskými luhy

Velký Osek – přívoz Oseček – NS Pňovské luhy – Klavary – Kolín. Délka trasy 14 km. Odjezd v 8:38 h z hl.n., návrat v 16:22 h Os. Vedoucí Z. Řehák. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka

typ akce: Turistické vycházky

12.08.2018 06:00

Podél Labe k Lobkovicům

Kostelec nad Labem – Lobkovice – Neratovice. Délka trasy 10,5 km. Odjezd v 6:01 h R z hl.n. + Os, návrat v 15:03 hod.(16:30). Vedoucí O.Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

19.08.2018 07:30

PR Anenské údolí a židovský hřbitov

Skuteč – Hroubovice – Bělá – Luže. Délka trasy 12,5 km. Odjezd v 7:31 h z hl.n., návrat v 15:34 h. Vedoucí L. Kvapilová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Na besedě s arch. Lavríkem se hovořilo i o trolejbusové zóně na třídě Míru

obrázek k článku Ve středu 19. února uspořádal Klub přátel Pardubicka besedu s ing. arch. Lavríkem z odboru hlavního architekta Magistrátu města Pardubic. Debata byla vedena mimo jiné i budoucí podobě třídy Míru. Největší reakce vyvolalo budoucí uspořádání hlavní třídy z hlediska trolejbusové dopravy, kdy dojde ke zrušení zastávky MHD před prodejnou pekárny Hrubý a trolejbusové linky 2, 11 a 13 tudy budou po dokončení rekonstrukce projíždět třídou Míru jednosměrně ve směru od Zelené brány k Domu služeb. Obousměrný provoz bude zachován pouze u linky 27. I díky tomu, že bude zachován provoz trolejbusů, bude na třídě Míru daleko méně zeleně a míst k posezení a také menší možnost pro předzahrádky a oživení tohoto hlavního pěšího bulváru. A právě kvůli trolejbusům tak třída Míru nebude moct lákat lidi k odpočinku a večernímu posezení v předzahrádce restaurace.

Obavy mezi účastníky vyvolala také velmi nízká cena, za kterou vítěz výběrového řízení – firma Syner - je schopna rekonstrukci učinit. Jak jeden z účastníků besedy připomněl, cena okolo 100 milionů korun, za kterou je schopna firma Syner hlavní pardubickou třídu zrekonstruovat, je téměř stejná, jako cena, za kterou se mají zrekonstruovat Tyršovy sady, kde však nejsou žádné inženýrské sítě, žádné trolejové vedení, tudíž by se předpokládalo, že rekonstrukce hlavní pardubické třídy bude dražší než rekonstrukce Tyršových sadů. Jsou zde obavy, aby tato cena neměla vliv na kvalitu díla.

Jak bylo na besedě také připomenuto, byla před desíti lety zastupiteli původně odhlasována varianta čisté pěší zóny v úseku od lékárny ke Grandu, v následujících letech se hlasování třikrát po sobě opakovalo a to až do té doby, než byl původní návrh s odpočinkovými zónami, zelení, vodními prvky a možností předzahrádek pro večerní posezení nakonec přehlasován a změněn na „trolejbusovou“ zónu. A to i přes to, že se pro plnohodnotnou pěší zónu na třídě Míru v petici před tím vyjádřily tisíce lidí.


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem