Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
22.07.2018 07:30

Minipivovar U Černého medvěda

Jablonné nad Orlicí. Délka trasy 12 km. Odjezd v 7:34 h Sp. z hl.n, návrat v 15:56 h Os, R (16:56 h.). Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

29.07.2018 07:10

Amerikou do Klokočského lesa

Bělá pod Bezdězem – Amerika – Nová Ves u Bakova – Malá Bělá. Délka trasy 12,5 km. Odjezd v 7:10 h R. z hl.n., návrat v 16:47 h Os. Vedoucí Z. Heranová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

05.08.2018 08:35

Polabskými luhy

Velký Osek – přívoz Oseček – NS Pňovské luhy – Klavary – Kolín. Délka trasy 14 km. Odjezd v 8:38 h z hl.n., návrat v 16:22 h Os. Vedoucí Z. Řehák. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka

typ akce: Turistické vycházky

12.08.2018 06:00

Podél Labe k Lobkovicům

Kostelec nad Labem – Lobkovice – Neratovice. Délka trasy 10,5 km. Odjezd v 6:01 h R z hl.n. + Os, návrat v 15:03 hod.(16:30). Vedoucí O.Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

19.08.2018 07:30

PR Anenské údolí a židovský hřbitov

Skuteč – Hroubovice – Bělá – Luže. Délka trasy 12,5 km. Odjezd v 7:31 h z hl.n., návrat v 15:34 h. Vedoucí L. Kvapilová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

ARCHITEKT ŘEPA: JEDINÝM LOGICKÝM PROPOJENÍM NÁDRAŽÍ A DUKLY JE PODCHOD

obrázek k článku Na tři desítky účastníků z řad veřejnosti se v sobotu zúčastnily komentované prohlídky budovy hlavního nádraží, jejímž průvodcem byl pardubický architekt Miroslav Řepa. Ten se mimo jiné vyjádřil k záměru pardubické radnice na propojení nádraží a sídliště Dukla lávkou: Lávka by měla být vysoká 7,5 metrů a dle arch. Řepy je značně nepraktické, aby cestující z Dukly museli stoupat po schodech do výše více jak 7 metrů. "Prodloužení stávajícího podchodu je nejlepší a pro cestující nejoptimálnější řešení. Napojení na koncích si dokážu představit pomocí šikmého pojízdného pásu. Podobně dlouhé průchody a podchody jsou na mnohých evropských nádražích a letištích zcela běžné. Navíc se zde přímo nabízelo, aby podchod vyústil v podzemním parkovišti pod nádražní halou. Pod nádražní halou jsou totiž dnes zcela nevyužité rozsáhlé suterénní prostory. Je škoda, že radnice těchto věcí nevyužila," dodal architekt Řepa.

Řepa


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem