Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Anketa

Anketa
Zveme Vás
20.01.2019 09:30

Lesy okolo Pardubic

Čeperka – Stéblová – Ohrazenice. Délka trasy 12 km. Odjezd v 9:33 z hl.n., návrat v 14:45 hod. Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

23.01.2019 18:00

Energetická krize 1979 a další nejen mrazivé události devítkových let

Přednáška připomene několik k regionu se vážících událostí, které se udály v letopočtech končících devítkou. Kíná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského nám. v Pardubiících. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

27.01.2019 09:20

Samá voda z Lázní Bohdaneč až do Přelouče

Lázně Bohdaneč – ryb. Rozhrna + Skříň – Přelovice – Sopřečský kanál – Buňkov - Lohenice – Přelouč. Délka trasy 14,5 (12,5) km. Odjezd v 9:21 hod. MHD 3 – Hl.n , návrat v 14:02 hod.; 14:29 hod. na hl.n. Vedoucí L. Kvapilová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

13.02.2019 18:00

Historie pardubických hospod a restaurací

Koná se v sále Jana Kašpara vestaré reálce. Vstup zdarma. Veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

20.02.2019 18:00

Z afrických cest

Křížem krážem jižní částí afrického kontinentu. Cestopisná přednáška ing. Otokara Vojtíška. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského nám. v Pardubicích. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

Archiv aktualit

ARCHITEKT ŘEPA: JEDINÝM LOGICKÝM PROPOJENÍM NÁDRAŽÍ A DUKLY JE PODCHOD

obrázek k článku Na tři desítky účastníků z řad veřejnosti se v sobotu zúčastnily komentované prohlídky budovy hlavního nádraží, jejímž průvodcem byl pardubický architekt Miroslav Řepa. Ten se mimo jiné vyjádřil k záměru pardubické radnice na propojení nádraží a sídliště Dukla lávkou: Lávka by měla být vysoká 7,5 metrů a dle arch. Řepy je značně nepraktické, aby cestující z Dukly museli stoupat po schodech do výše více jak 7 metrů. "Prodloužení stávajícího podchodu je nejlepší a pro cestující nejoptimálnější řešení. Napojení na koncích si dokážu představit pomocí šikmého pojízdného pásu. Podobně dlouhé průchody a podchody jsou na mnohých evropských nádražích a letištích zcela běžné. Navíc se zde přímo nabízelo, aby podchod vyústil v podzemním parkovišti pod nádražní halou. Pod nádražní halou jsou totiž dnes zcela nevyužité rozsáhlé suterénní prostory. Je škoda, že radnice těchto věcí nevyužila," dodal architekt Řepa.

Řepa


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem