Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Lidé nechtějí bentínovou pumpu
Téměř tři sta lidí již podepsalo petici, která protestuje proti výstavbě nové čerpací stanice Esso u autobusového nádraží v Pardubicích. Šanci zabránit kácení stromů a následné stavbě benzinové pumpy však mají signatáři petice mizivou. Stavební úřad totiž na vybudování čerpací stanice vydal platné územní rozhodnutí, které před týdnem nabylo právní moci. "V tuto chvíli nevím, jakým způsobem by petice mohla výstavbě benzinové pumpy zabránit. Stavební rozhodnutí již bylo vydáno 18. dubna a 10. května pak nabylo právní moci. Platí dva roky a v této lhůtě by měl stavebník podat žádost o stavební povolení," uvedl vedoucí stavebně-správního oddělení stavebního úřadu v Pardubicích Luděk Krmenčík. Žádost o stavební povolení dosud úřad neobdržel. "Zatím tu není, ale odhaduji, že v blízké době stavebník o povolení požádá," dodal Krmenčík. Autor petice Aleš Kotyk připouští, že petice zřejmě stavbě nové pumpy nezabrání. "Přesto považuji za důležité využít všech možností, které nám zákony dávají. Ti, co byli občany zvoleni, by nyní měli prostřednictvím petice slyšet hlas svých voličů," říká Kotyk. Signatáři petice pardubickým zastupitelům vytýkají, že benzinová pumpa je na konci Palackého ulice zbytečná a kvůli její stavbě padne několik vzrostlých stromů. "Výstavba čerpací stanice je v této lokalitě z ekologického hlediska nežádoucí. Pokácením stromů navíc zanikne přirozená hluková bariéra," stojí v petici. "Lidé, kteří bydlí na konci Palackého ulice u autobusového nádraží, potřebují mnohem více stromy, než pumpu. Již nyní je hluk z velké křižovatky i nádraží nepříjemný. Udržovaná zeleň by tu byla určitě prospěšnější, než čerpací stanice," dodává Kotyk. Výstavbě pumpy bránil například náměstek primátora Jiří Razskazov. "Prostor kolem autobusového nádraží potřebuje oživit a osvětlit. Lidé se tam nyní bojí po setmění chodit a pumpa by byla místem, kde by našli případnou pomoc." Policie však tento argument nepotvrdila. "Občas zde musíme zasahovat při nějaké výtržnosti, ale mnohem větší problémy máme s trestnou činností například na sídlištích," řekla policejní mluvčí Hana Fojtíková. Pokud se přes protesty obyvatel podaří čerpací stanici Esso vybudovat, neměla by na Palackého ulici stát déle, než dvacet let. "Územní plán na tomto pozemku počítá s nějakou dominantou. Na tu ale zřejmě přijde řada až po zastavění nynějšího Masarykova náměstí," uvedl náměstek primátora Rostislav Šmahel.