Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Obrázky ze starých Pardubic KARLOVA ULICE
Tudy od založení města Pardubice vedla hlavní cesta do královského a krajského města Chrudimi. Když Vilém z Pernštejna po požáru roku 1507 znovu postavil město a vybudoval mohutné opevnění s valem a Městskou řekou, změnila se trasa cesty na Chrudim. Vznikající Karlova ulice probíhala po okraji zátopového území ? Olšinek. Po druhé straně byly zahrady, kde si držitelé gruntů ve městě stavěli stodoly, pro něž nebylo ve vnitřním městě místo a kde byly požárním rizikem. Časem tu vznikaly rozsáhlejší dvory jako obecní dvůr, původně Markvartovský.Karlova ulice dostala jméno roku 1882 podle „pana Karla“, zámeckého úředníka,
který při ulici vlastnil v letech 1507–1517 dvůr. Obytná stavení vznikala až v 19. století,
proto se jižní části Karlovy ulice říkalo Nová. Elektrárnu v ulici postavil Ing. František
Křižík roku 1904. Od roku 1929 stojí na začátku ulice moderní nová reálka dle
projektu arch. L. Machoně, dnes Střední a vyšší škola elektrotechnická. V oblouku
proti počátku Anenské ulice stál dvoupatrový dům z 20. let 20. stol. V jeho suterénu
svého času bylo stálé loutkové divadlo, pak až do asanace jakási modlitebna.
V 70. letech došlo k asanaci staré Karlovy a přilehlých ulic. Zmizela změť domků,
dvorků a zákoutí. Nahradila ji moderní výstavba Karloviny. Roku 1979 byla Karlova
ulice bez ohledu na historii a tradici rozdělena na dvě části nově pojmenované: severní
se stala ulicí Karla IV. a jižní kolem elektrárny a místa bývalého Karlova dvora až
na konec Sladkovského ulice ulicí Arnošta z Pardubic.