Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rudolf Popler
Každý rok v předvečer Velké pardubické se scházejí jezdci před hlavní pardubickou tribunou u pamětní desky kapitána Rudolfa Poplera, kde skládají slavnostní slib. Rudolf Popler se narodil v roce 1889 ve mlýně Jangelec u Vysokého Mýta. Už v mládí ho fascinovali koně, a tak se rozhodl stát jezdeckým důstojníkem. Za první světové války byl povolán do zákopů a teprve po jejím skončení se začal naplno věnovat koním. V roce 1925 odjel do Itálie, kde navštěvoval školy v Pinerolo a Tor di Quinto. Osvojil si tu italský způsob ježdění a styl přípravy skokového koně. Jeho život byl ale nejtěsněji spjat s Pardubicemi, tady bydlel, trénoval i závodil a po návratu z Itálie tu byl jmenován učitelem jízdy v Jezdeckém učilišti.
Rudolf Popler se stal československým reprezentantem. Roku 1924 vytvořil nový československý rekord ve skoku do výšky výkonem 180 cm. Této výšky dosáhl s koněm Camerad.
Jezdec se zúčastnil dvou olympijských her
Ve stejném roce byl vyslán na olympijské hry do Paříže a roku 1928 na OH v Amsterodamu. Úspěšně reprezentoval naši zemi v Římě nebo ve Varšavě. Jako nadaný dostihový závodník se stal několikrát vítězem Armádní steeplechase v Chuchli. Popler byl všestranným jezdcem. Věnoval se nejen rovinným a překážkovým dostihům, ale i jezdeckým skokovým soutěžím. Vítězil na kolbištích v Bratislavě, Dvoře Králové, Hradci Králové, Kolíně, Pardubicích a jinde. Poplerův šedobílý dres, svisle pruhovaný, se objevil celkem devětkrát na startu Velké pardubické. Poprvé s koněm Periwig v roce 1923 neúspěšně. Prvního vítězství dosáhl v roce 1926 s klisnou All right II, kterou koupil jako vyřazenou z dostihové dráhy. Společně pokořili dvanáct soupeřů, a to i přes čtyři pády v průběhu dostihu. O rok později se tato klisna pokusila o totéž, ale tentokrát našla na dráze smrt. V roce 1929 bylo na startovní listině dvanáct jmen, třetí místo obsadil Popler v sedle koně Gyi lovam! Tento hnědák pocházel z maďarsko – anglického chovu a jeho jméno lze přeložit „Běž, koníčku!“
Kůň to byl poněkud svérázný, vzdorovitý a jediný Popler ho dokázal usměrnit. O rok později proběhl Gyi lovam! cílem Velké pardubické lehce před dalšími sedmi soupeři a současně zlepšil rekord dráhy na rovných 12 minut. Mezi soupeři byla i Lata Brandisová, která s koněm Norbertem obsadila čtvrté místo. O Rudolfu Poplerovi ve vzpomínce uvedla: „Je nepochybné, že Popler byl skvělý, snad dokonce náš nejlepší překážkový jezdec. Z našich jezdců měl ve své době nejvíc úspěchů i v překážkových dostizích. Dobře si pamatuji i na jeho nejúspěšnějšího koně Gyi Lovam.“
Roku 1931 odjel Rudolf Popler do Liverpoolu, zúčastnit se Grand National. O svém vstupu na tuto dráhu si napsal do deníku: „Když jsem poprvé vstoupil na dráhu v Aintree a viděl ty hory mohutných a pevných překážek, jdoucích jedna za druhou daleko dozadu, byl jsem úplně konsternován.“ V dostihu podal výborný výkon, avšak přesto Gyi lovam! byl ve druhém kole úplně vyčerpán a Popler dostih vzdal. Svou jízdou však zanechal v Angličanech vynikající dojem a ti mu nabízeli své koně pro příští rok. Na podzim téhož roku proběhl jeho Gibraltar II ve Velké pardubické jako čtvrtý ze dvanácti.
Popler zemřel po sporném konci Velké pardubické
16. říjen 1932 se stal bohužel pro jezdce a závodníka Rudolfa Poplera dnem osudným. V jedenapadesáté Velké pardubické s mezinárodní účastí a s rekordním počtem 16 dvojic na dráze, svedl v cílové rovině Gyi lovam! s koněm Remusem tvrdý boj. Bez možnosti cílového záznamu nakonec prohlásil rozhodčí za vítěze italského jezdce Spaná jedoucího za rakouskou stáj. Obecenstvo sice dlouho a bouřlivě protestovalo, nicméně sbor rozhodčích trval na svém. Nesmírně zklamaný Popler verdikt rozhodčích přijal a gratuloval vítězi. Zároveň se ale rozhodl jet hned následující dostih Kinského memoriál. Co se přesně stalo na druhé překážce, 80 centimetrů vysokém dvojbradlí, se už asi nedozvíme. Klisna Ella zachytila předníma nohama o bariéru, jezdec vyletěl ze sedla a klisna jej pohřbila pod svým tělem.
Rudolf Popler po převozu do nemocnice zemřel. Smrtelný pád ukončil úspěšnou dráhu tohoto velikána. Před pohřebním vozem kráčel i jeho věrný kůň Denk. „Co živa budu, nezapomenu na Rudu. Mám na něho tisíce větších i drobnějších vzpomínek, které se mi postupně stále více slévají v jednu jedinou, v obraz ryzího člověka,“ vzpomínala na svého bratra paní Fischerová-Poplerová.
Vynikající jezdec se tak stal první, a doufejme že i poslední lidskou obětí závodiště v Pardubicích. Na jeho počest byl skok přejmenován na Poplerův a běhá se Poplerův memoriál. Tuto tragédii navždy připomíná pamětní deska, u které i loni zazněl slib závodníků.