Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
28.04.2024 07:50

Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj

Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 08:35

Zřícenina hradu Rýzmburk

Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

04.05.2024 14:00

Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie

Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč

Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.

Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).

A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.

Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.

typ akce: Výlety do historie

05.05.2024 07:55

Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice

Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

05.05.2024 08:35

Rozhledna Milíř

Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

DOPRAVNÍ UZEL PARDUBICE - propojení dopravních oborů

obrázek k článku Publikaci s tímto názvem dostala Společnost pro rozvoj Pardubicka od p. poslance M.Kolovratníka. Místo autora je jen značka 2017 movisio. Tyto plány tu byly již před rokem 1960 za 2. Pardubického kraje. Odbor Klubu pro výstavbu a životní prostředí se o tu vizi soustavně zajímal. Připomínal dopravní stavby nutné k vytvoření ?Dopravního uzlu?, zahájené či naplánované před rokem 1960, bohužel pak zřejmě vlivem Vč. kraje zastavené, nedokončené dodnes: dokončení nové trati do Chrudimi, dosplavnění Labe, prodloužení Rychlodráhy na západ přes přístav, most přes Labe na obchvat L.Bohdanče na I/36 a D 11. M. j. otiskl ve Zprávách roku 1979 tehdejší konkrétní návrh přístavu Pardubice. Ovšem na civilní letiště nebylo tehdy pomyšlení. Na ty snahy navázala roku 1990 Společnost pro rozvoj Pardubicka. Její zástupce se účastnil jednání o civilním letišti na tehdejším Okresním úřadě ještě před založením East Bohemian Airport-EBA a.s. roku 1993. Zajímala se o akciovou společnost Přístav Pardubice založenou roku 1994, která měla spolupůsobit při dosplavnění Labe do roku 2000 a výstavbě přístavu. Bohužel tato a.s. časem zmizela a zájem příslušných orgánů o dokončení rozestavěných staveb na 25 let usnul, přes občasné připomínky Společnosti. Jen civilní letiště se podařilo vybudovat.

Vítáme aktivitu pana poslance zájem orgánů probudit a přispět k realizaci toho starého záměru, pro nějž mají Pardubice podmínky, dosud nevyužité ke škodě národního hospodářství.

            Pro informaci členů KPP otiskujeme ve zkratce obsah té vítané publikace:

            „Pardubice budou jediné v ČR, kde budou zastoupeny všechny druhy dopravy. Snahou je zlepšit a zlevnit nákladní dopravu prioritním využitím ekologicky šetrných doprav – železniční a vodní. Silniční bude plnit pouze funkci svozu a rozvozu zboží na kratší vzdálenosti. Společným cílem je připojení ČR na evropskou dopravní síť TEN-T, na světovou síť vodních cest. Důležitou součástí je využití letiště Pardubice s budoucím cargo terminálem.

            Pardubický kraj s vlastními rozvojovými dokumenty usiluje o kvalitní dopravní napojení svého území na evropské dopravní cestě (K tomu je nutné dokončení dlouho odkládaného úseku D 35 křižovatky Opatovice po dávno hotový úsek od Mohelnice na východ. Realizace severojižní dálnice D 43 přes Svitavsko. K jejich uspíšení založil p. poslanec Spolek).

            Vlastní centrum má vyrůst v prostoru Svítkov – Srnojedy s přístavem. K tomu musí být prodloužena plavební cesta, a to výstavbou Plavebního stupně Přelouč II (spojení hotových plavebních úseků pod Přeloučí a od Přelouče pod Kunětickou horu) a modernizace Plavebního stupně Srnojedy. Je nutné postavit napojení na železnici a modernizovat železniční uzel Pardubice (především dokončení dlouho odkládané železniční Medlešické spojky). Vytvořit připojení na letiště a vybudovat vnitřní infrastrukturu letiště.

            Ze silničních staveb bude úprava silnice I/36 (na území města Rychlodráha), napojení na D 11 (mostem přes Labe a dávno plánovaným jižním obchvatem L.Bohdaneč) a na D 35, spolu s křížením průtahu I/37 nadjezdem u Sv. Trojice).

            Centrem Dopravního uzlu bude veřejný přístav a multimodální logistické centrum (navrhované již před rokem 2000 jako „suchý přístav“) Pardubice na levém břehu Labe, kde se počítá i s halami pro lehkou a střední výrobu či kompletaci nadměrných výrobků. Terminál bude koncipován jako překladiště: voda-silnice-železnice s úzkou návazností na letiště. Délka nábřežní hrany bude 480 m, se čtyřmi překladními polohami a dvěma čekacími. Přístav bude vybaven vykládacím a překládacím zařízením s provozním objektem servisního centra. (Přístav navržený roku 1979 měl přístavní bazén, 15 překladních ploch, obilní sila, sklad uhlí aj.)

            Veřejný přístav s logistickým centrem bude připojen k silniční síti novou silnicí III.třídy v délce 2km přes nový most k silnici I/36 (obchvat L.Bohdaneč) s možným napojením průmyslové zóny Semtín. A novou silnicí III.tř. zajišťující propojení s letištěm Pardubice.“

            Publikace neuvádí termíny, většina potřebných staveb je léta rozestavěna, jen je dokončit a zahájit stavbu přístavu. Měl již termín roku 2000.

                                                                                   


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem