Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna
Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna
Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna
Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Komentovaná vycházka po Zámeckých valech
Sraz na Příhrádku. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Pardubice za Pernštejnů
Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Hovory o Pardubicku
O pardubickém letišti

První hangár Ing. Kašpara byl umístěn v místech dnešního nákladového nádraží. Letiště bylo naprojektováno do Popkovic. Po válce bylo vráceno Vč. Aeroklubu. V roce 1950 bylo předáno armádě a Vč aeroklub se odstěhoval do Přelouče. Výcvik probíhal v Chrudimi (motorové létání) a v Podhořanech (bezmotorové létání). Zde absolvoval svůj výcvik též př.Vavřina.
Po sametové revoluci nastaly změny. 1. ledna 1993 byla založena akciová společnost, která připravovala založení mezinárodního letiště se smíšenýmo provozem. Velitelem vojenského letiště byl plk. Karel Hřebačka, který tento záměr podpořil, a tak akce dostala zelenou. Nastartovala se složitá práce a jednání s mnoha institucemi: ministerstvem dopravy, obrany a vnitra a financí. V květnu 1995 bylo získáno povolení ministerstva dopravy a Úřadu pro civilní letectví. Byl povolen civilní provoz. Letiště začínalo se třemi pracovníky a dnes je obsluhuje 25 lidí.
Každoročně se nyní konají aviatické pouti, přistál zde se svým letadlem pan Tomáš Baťa. Zájem o letiště mají podnikatelé ze širokého okolí. Využívají jej sportovní piloti a manažérská letadla do 7 sedaček a dále velké letecké společnosti s letadly typu Boening a Airbus do prázdninových destinací a pravidelné linky do Moskvy. Přistávají zde také letadla pro nákladní (cargo) dopravu typu IL62, Antonov a Ruslan. Cestující, kteří odtud létají na dovolenou mohou po celou dobu dovolené parkovat na letišti zdarma. Letiště je využíváno také pro výcvik posádek a přeškolování pilotů. Řídící věž letiště se zapojuje pro záchranné a repatriační lety. Vedle Prahy, Karlových Varů, Brna a Ostravy se pardubické letiště stalo jedním z páteřních letišť naší země.
Ing. Vavřina působil ve funkci ředitele civilní části letiště v letech 1995 až 2008. Je nositelem ocenění „Osobnost českého civilního letectví“. Letiště je nyní v majetku kraje (34 %) a města (66 %). Pro další rozvoj jsou připraveny projekty na rozšíření rozjezdové dráhy, na komplexní oplocení, na nové osvětlení a na nové rentgeny pro cestující a zavazadla. Připravuje se také výstavba nového terminálu, protože stávající odbavovací hala už nestačí vzrůstajícímu provozu. Letiště svým provozem vytváří další efekty a ekonomické přínosy – rozvoj turistiky, zlepšení dopravní obslužnosti, rozvoj průmyslu a nové možnosti a prostor pro podnikání.
Do následné besedy se zapojila řada přítomných a zejména odborník na historii letectví, př. Pavel Sviták a př. Jiřina Hájíčková, dcera bývalého velitele pardubického letiště.