Vyprávění o Františku Filipovském
typ akce: Pražská pobočka KPP
Pardubické městské řeky mlýny a mosty
Přednáška připomene dnes již neexistující toky, které do počátku 20. století dotvářely kolorit Pardubic. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského náěmastí. Vstup zdarma. Veřejnost zvána.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Výlet do Orlických hor
- Autobusem do Klášterce nad Orlicí
- Pěšky přes Pašeráckou lávku k Zemské bráně
- Autobusem do Bartošovic v Orlických horách (barokní kostel sv. Máří Magdalény, Chráněná dílna Kopeček, oběd v místní restauraci).
- Autobusem do Neratova s návštěvou kostela sv. Jana Nepomuckého ve Vrchní Orlici, pivovaru, kde vaří pivo Prorok, poutního kostela Nanebevzetí Panny Marie.
Cena pro členy KPP 300,- Kč, pro nečleny 500,- Kč. Zájemci se mohou hlásit v kanceláři Klubu přátel Pardubicka v Klášterní ul. v Pardubicích v úřední hodiny v úterý a ve čtvrtek v čase 10-12 a 14-17 hodin, kde bude od každého účastníka vybírána výše uvedená částka.
POUZE PRO PŘEDEM PŘIHLÁŠENÉ ÚČASTNÍKY
typ akce: Výlety do historie
Čížkovy kameny
Malé Svatoňovice-Čížkovy kameny-Trutnov. Odjezd 7:40 hod. vlak ČD z hl.n., návrat 18:27 hod ČD. Délka trasy 13 km. Ved: L. Černíková. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Podzimní Kuňka
Odchod v 9 h od zdymadla. Návrat MHD č. 16 ve 13:35 h. Délka trasy 6 km. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy KPP
typ akce: Turistické vycházky
O pardubickém letišti

První hangár Ing. Kašpara byl umístěn v místech dnešního nákladového nádraží. Letiště bylo naprojektováno do Popkovic. Po válce bylo vráceno Vč. Aeroklubu. V roce 1950 bylo předáno armádě a Vč aeroklub se odstěhoval do Přelouče. Výcvik probíhal v Chrudimi (motorové létání) a v Podhořanech (bezmotorové létání). Zde absolvoval svůj výcvik též př.Vavřina.
Po sametové revoluci nastaly změny. 1. ledna 1993 byla založena akciová společnost, která připravovala založení mezinárodního letiště se smíšenýmo provozem. Velitelem vojenského letiště byl plk. Karel Hřebačka, který tento záměr podpořil, a tak akce dostala zelenou. Nastartovala se složitá práce a jednání s mnoha institucemi: ministerstvem dopravy, obrany a vnitra a financí. V květnu 1995 bylo získáno povolení ministerstva dopravy a Úřadu pro civilní letectví. Byl povolen civilní provoz. Letiště začínalo se třemi pracovníky a dnes je obsluhuje 25 lidí.
Každoročně se nyní konají aviatické pouti, přistál zde se svým letadlem pan Tomáš Baťa. Zájem o letiště mají podnikatelé ze širokého okolí. Využívají jej sportovní piloti a manažérská letadla do 7 sedaček a dále velké letecké společnosti s letadly typu Boening a Airbus do prázdninových destinací a pravidelné linky do Moskvy. Přistávají zde také letadla pro nákladní (cargo) dopravu typu IL62, Antonov a Ruslan. Cestující, kteří odtud létají na dovolenou mohou po celou dobu dovolené parkovat na letišti zdarma. Letiště je využíváno také pro výcvik posádek a přeškolování pilotů. Řídící věž letiště se zapojuje pro záchranné a repatriační lety. Vedle Prahy, Karlových Varů, Brna a Ostravy se pardubické letiště stalo jedním z páteřních letišť naší země.
Ing. Vavřina působil ve funkci ředitele civilní části letiště v letech 1995 až 2008. Je nositelem ocenění „Osobnost českého civilního letectví“. Letiště je nyní v majetku kraje (34 %) a města (66 %). Pro další rozvoj jsou připraveny projekty na rozšíření rozjezdové dráhy, na komplexní oplocení, na nové osvětlení a na nové rentgeny pro cestující a zavazadla. Připravuje se také výstavba nového terminálu, protože stávající odbavovací hala už nestačí vzrůstajícímu provozu. Letiště svým provozem vytváří další efekty a ekonomické přínosy – rozvoj turistiky, zlepšení dopravní obslužnosti, rozvoj průmyslu a nové možnosti a prostor pro podnikání.
Do následné besedy se zapojila řada přítomných a zejména odborník na historii letectví, př. Pavel Sviták a př. Jiřina Hájíčková, dcera bývalého velitele pardubického letiště.