Přes střechu Evropy
Pustá Kamenice - Žižkov - Borová u Poličky. Délka trasy 10 km. Odjezd 9:02 ČD. Návrat 16:56 ČD. Ved: P. Kožený. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Velikonoce v Polabí
Valy – Mělice – Lohenice - Přelouč. Délka trasy 5,5 km. Odjezd 9:30 ČD (LETNÍ ČAS). Návrat 12:37 – 14:37 ČD Os, 13:05 – 14:05 R. Ved: M. Timarová. Turistická vycházka týmu B. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Archeologický průzkum v Pardubičkách
Přednáška Mgr. Tomáše Čurdy. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského náměstí. Vstup zdarma, veřejnost zvána.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Komentovaná prohlídka Automatických mlýnů
Pročleny Klubu přátel Pardubicka. Sraz před areálem Automatických mlýnů. Vstupné 200 Kč / 140 Kč zlevněné. Přihlásit k účasti je možné v kanceláři Klubu přátel Pardubicka v úterý nebo ve čtvrtek 10-12 a 14-17 hodin.
typ akce: Výlety do historie
Nálety na Pardubice
Přednáška k 80. výročí spojeneckých náletů na Pardubice v roce 1944. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenckého náměstí. Vstup zdarma.
typ akce: Hovory o Pardubicku
KLUB PŘÁTEL PARDUBICKA NESOUHLASÍ S VÝSTAVBOU PROPOJKY PŘES ČERVEŇÁK
Klub přátel Pardubicka nesouhlasí se záměrem pardubické radnice vybudovat jako dočasnou náhradu jihovýchodního obchvatu města propojku mezi městskými částmi Pardubičky a Skřivánek přes most zvaný Červeňák. Nepovažujeme toto řešení za rozumné, jelikož tak dojde k nenávratnému narušení cenného prostoru, který by měl být určen spíše pro rekreaci obyvatel. Je nám líto, že se radnice nesnaží pro zmírnění dopravních problémů ve městě zvážit jiná možná řešení, která se nabízejí.Rádi bychom zároveň upozornili, že most zvaný Červeňák se původně nacházel v centru města v místě dnešního Prokopova mostu, odkud byl v roce 1935 odstraněn právě z důvodu, že již tehdy nevyhovoval rostoucí dopravní zátěži. „Považujeme proto za minimálně nerozumné uvažovat o kyvadlovém vedení dopravy po mostě, který již před osmi desítkami let tehdejší představitelé města uznali za dopravně nevhodný,“ konstatuje Jan Řeháček, jednatel Klubu přátel Pardubicka.
V roce 2013 si nechal navíc magistrát zhotovit odborný posudek na stav mostu, který ve svém závěru konstatuje: „S ohledem na značnou korozi nosné konstrukce a další poruchy nelze opravu mostního objektu doporučit. Pravděpodobně ekonomičtější variantou by byla demolice mostu a výstavba nového mostu než nákladná oprava, kterou by nedošlo k výraznému prodloužení jeho životnosti.“ Z toho jednoznačně vyplývá, že se primátor města evidentně mýlí, pokud konstatuje, že odborný posudek popisuje technický stav mostu jako uspokojivý.
„Zároveň při zdlouhavosti přípravy výstavby silničních staveb v Pardubicích je možné předpokládat, že nyní avizované posunutí zahájení realizace stavby jihovýchodního obchvatu bude i nadále opakovaně odsouváno i v budoucnu a nedokážeme si představit, že by po chátrajícím mostě Červeňák jezdily kyvadlově vozidla ještě za dvacet a možná i více let,“ konstatuje Řeháček závěrem.