Procházka jarními lesy
Čestice-kopec Chlum-NS město v lesích-Tyniště n, Orlicí. Délka trasy 8,5km. Odjezd ČD- 8,29hod. Návrat ČD -14,28/15,28hod. Vede A. Kulišová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Slavníkovské hradiště
Velký Osek – Libice nad Cidlinou – Slavníkovské hradiště – Poděbrady. Délka trasy 12 km. Odjezd 8:57 hod. vlak ČD, návrat 15:52 hod. ČD. Ved. L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Videokronikla okresu Pardubice roku 1995 - 2. část
Projekce filmu Jaroslava Nováka. Koná se v sále Jana Kašpara ve staríé reálce na Komenského náměstí. Vstup zdarma, veřejnost zvána.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Podkrkonoší
Mostek – Debrné – hradiště Bradlo – Hostinné. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:29 hod. vlak ČD+ARRIVA, návrat 17:16 hod. ČD. Ved. L. Černíková. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Přírodní park Orlice
Od Stříbrného rybníka po proudu Orlice k Eliščině nábřeží. Délka trasy 8,5km. Odjezd ČD- 8,29hod. Návrat ČD- 14,28/14,50hod. Vede K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Boj o troleje na Dubinu

Zatrolejování sídliště Dubina rozvířilo minulý týden jinak poklidné dění v pardubickém zastupitelstvu. Jaké jsou hlavní argumenty zastánců prodloužení trolejové trati? V prvé řadě ekonomické. A pochopitelně ekologické. V informativní zprávě, kterou předložil na jednání zastupitelů předseda představenstva Dopravního podniku města Pardubic (DPmP) a zároveň radní města Libor Slezák, jsou jako hlavní důvody uvedeny momentální stav vozového parku dopravního podniku a množství finančních prostředků poskytovaných z rozpočtu města na investice. Jak tvrdí Libor Slezák, nyní je pro DPmP výhodnější investovat patnáct miliónů korun do trolejbusové trati do sídliště Dubina než za tuto sumu nakoupit dva a "kus" autobusu. "Investicí do Dubiny se z vozidlového parku autobusů, který je ve špatném stavu, bude moci vyřadit dvanáct nejhorších vozidel," říká Slezák s tím, že za patnáct miliónů se nechají pořídit pouze dva autobusy. Podstatné přitom podle něj je, že trolejbusový park je na tom ve srovnání s autobusy relativně lépe. Zatímco autobus je po patnácti letech téměř neprovozovatelný, životnost u trolejbusů je více než dvojnásobná. "Nízké investice do obnovy vozového parku v každém případě zhorší kvalitu cestování. Pokud chceme při této zhoršené kvalitě zachovat alespoň současný rozsah dopravy, je nutné změnit poměr mezi autobusovou a trolejbusovou trakcí ve prospěch trolejbusové," upozorňuje předseda představenstva na nevábný technický stav vozového parku. "Postavení trati na Dubinu je tedy pro DPmP a tím i pro město optimálním řešením, jak z hlediska ekonomického, ekologického, ale i čistě existenčního." Proti protažení trolejbusové trati až na sídliště Dubina ještě v tomto roce však stojí především místní komise dubinského sídliště. Její předsedkyně Gabriela Svobodová ale tvrdí, že nejsou v zásadě proti ekologickému zatrolejování Dubiny, pouze jeho způsob nesmí být zbrklý a musí být v souladu s dopravním generelem. Kdo by také byl hluchý k argumentu, že větším nasazením trolejbusů se ročně ušetří čtyři sta tun nafty, která se jinak spálí v ulicích města. "Vzhledem k tomu, že neexistuje dopravní generel, komise považuje zatrolejování části sídliště Dubina za nekoncepční a nesystémové," píše se v usnesení dubinské komise, které vadí, že již od roku 1996 požaduje dopravní zokruhování sídliště. Marně. Dopravní generel by měl navíc řešit průjezdnost, či spíše jeho neprůjezdnost, parkování, dopravní obslužnost atd. Co bude dál, má vyřešit mimořádné jednání zastupitelstva svolané na 16. dubna na 16. hodinu. Na programu bude mít ještě jeden horký bod, a to pomoc pardubickému fotbalu, který tone v dluzích.