Zřícenina hradu Kyšperk
Letohrad – Zámecký park – Kyšperk – Kaple sv. Jana Nepomuckého – Písečná u Rybníčka – Valdštejn – Hrubý kámen – Letohrad. Délka trasy 14 km. Odjezd 9:06 hod. vlak ČD+LEO, návrat 16:55 hod. LEO+ČD. Ved. A. Milatová. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka. Na vlastní zodpovědnost.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Kyšperk
Letohrad – Zámecký park – Kyšperk – Zámecká zahrada – Letohrad. Délka trasy 7 km. Odjezd 9:06 hod. vlak ČD+LEO, návrat 14:55 hod. LEO+ČD. Ved. J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka. Na vlastní zodpovědnost.
typ akce: Turistické vycházky
Paragrafy o sexu aneb znásilnění opět jinak
Přednáška JUDr. Miroslava Mitlohnera. Koná se v Revoluční ul. 5 v Praze 1. Vstup zdarma.
typ akce: Pražská pobočka KPP
PP Úpolíny u Kamenice
Trhová Kamenice, Modrý lom, Kamenný vrch, Upolínová louka, rybníky, Trhová Kamenice. Délka trasy 7,5km. Odjezd BUS v 8,05h. st. 13. Návrat BUS+ČD v 15,01/16,05h. Vede K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B pro méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka. Na vlastní zodpovědnost.
typ akce: Turistické vycházky
Staročeské muzeum Trusnov
Uhersko – Trusnov – Horní Jelení. Délka trasy 12 km. Odjezd 8:45 hod. vlak ČD, návrat 15:22 BUS / 17:18 hod. BUS+ČD. Ved. P. Kožený. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka. Na vlastní zodpovědnost.
typ akce: Turistické vycházky
Z naší pošty - Splavnění Labe je problematické

Rozhodnutí ministra životního prostředí, který loňského roku nepovolil dokončit poslední úsek splavnění Labe, se může zdát nepochopitelné. Vždyť prakticky šlo o kanál u Přelouče v délce několika kilometrů, aby Labe bylo splavné až do Pardubic. Skutečnost je však o něčem jiném. Železniční a silniční doprava prostě je levnější, rychlejší a pohotovější, přes to přese všechno. To jsou důvody, které se staly osudnými přírodním i umělým cestám vodním na celém světě.
Jako neefektivní zanikly tři nejvýznamnější průplavy v USA, uzavřena byla vodní cesta jih – sever v Kanadě, na evropském kontinentu skončil průplav Göta ve Švédsku, kanály v Polsku a problematickým se jeví také nedávno otevřený průplav Rýn – Mohan - Dunaj. Poučný příklad máme i u nás. Přes sedm let trvalo budování vodní cesty z Lovosic do Chvaletic, hodně peněz a betonu bylo utopeno v labské vodě za nová zdymadla v Obříství a Týnci, za pevný jez ve Veletově, modernizaci dvanácti plavebních komor, za vybudování přístavu pro rychlou vykládku uhlí a nezbytné úpravy koryta řeky. Pro tepelnou elektrárnu ve Chvaleticích mělo být podle přípravné studie dopravováno po Labi energetické uhlí v neuvěřitelném množství až 4 mil. tun ročně. A výsledek? Za několik roků provozu se zase přešlo na dopravu uhlí po železnici.
V článku pana Palečka je i zmínka o průplavu Labe – Odra – Dunaj. K němu mají Pardubice také svůj vztah. Pardubický rodák a zasloužilý občan František Vambera pracoval v komitétu pro výstavbu tohoto průplavu, jak čteme v sešitu AB – Zet Pardubický Slavín.
V současné době je budování vodních cest přehodnoceno neúprosnými zákony ekonomickými. Z dávných dob pětiletkových výhledových studií znám výrok jednoho erudovaného (a rozumného) vodohospodáře, který si od průplavu především sliboval získání dunajské vody pro naprosto deficitní povodí řek Moravy, Odry i Labe. Tedy gigantické vodní dílo charakterizované nadostatkem vody! Tento průplav je už definitivně odbytou záležitostí a je to dobře. Byl to technický omyl.