Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Hradcem Králové k soutoku Orlice s Labem
Gočárova tř. – Hučák – Jiráskovy sady – Velké nám. – Eliščino nábř. Délka trasy 6 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 13:54, 15:27h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Stavební vývoj Pardubic
Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Letohrad - Kopečková pouť
Letohrad - zřic. hradu Kyšperk - Kopeček - Pustiny -Písečná u Rybníčka - Vakdštejn - Přírodní park Orlice - Letohrad Kopečková pouť. Délka trasy 14 / 7 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 14/15:03/16:00 ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Historie pokroku
Před 90 lety - v roce 1904 - firma Ing.František Křižík vybudoval v Pardubicích elektrárnu na základě smlouvy ze dne 14.2.1903. Podle této smlouvy měla firma Křižík, elektrotechnická továrna v Praze-Karlíně provozovat výrobu elekřiny 50 let a pak ji bezplatně předat městu, které si vyhradilo, že výrobnu elektřiny s příslušným rozvodem a s dodávkou proudu může za určitých, ve smlouvě stanovených podmínek, vykoupiti vždy v pětiletých obdobích. Město této možnosti využilo, celý elektrárenský podnik vykoupilo a převzalo s provozem od 1 .července 1911. Vlastní elektrárenský provoz poprvé začal 25.ledna 1905.Před 70 lety - v roce 1924-vyrobeno zde bylo 7,953.000 kWh při 180.000 q roční spotřeby uhlí. Tehdejší výkon stávajících strojů byl 11.800 HP.
Každá nová věc se setkávala s nepochopením veřejnosti, to je všeobecně známé. I elektrické osvětlení ulic a bytů v Pardubicích se setkalo s nepochopením veřejnosti tehdejších Pardubic.
Několik vlivných občanů sepsalo rázný protest a poslali jej obecnímu zastupitelstvu. Zněl: "My, podepsaní občané, jsme proti zavedení elektrického světla vůbec, neboť jsme přesvědčeni, že by zavedení světla jiného /tehdy se svítilo ještě petrolejem-pozn.Z.A.C^ srovnalo se taktéž s pokrokem a nemuselo by občanstvo brati na sebe závazek, který svou přílišností ohrožuje veškeré obecní hospodářství..." Úsudek si každý udělejme sám.