Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Dočasný most před Zelenou bránou
Poměrně známou skutečností v Pardubicích je, že v místech, kudy dnes prochází přes náměstí Republiky silniční průtah městem, tekla v minulosti řeka. Původně zde protékalo jedno z ramen Chrudimky, po příchodu Pernštejnů do Pardubic zde od přelomu 15. a 16. století protékal tok tzv. Městské řeky. Voda před Zelenou bránou tekla až do počátku roku 1910.Zelená brána tvořila od počátku 16. století hlavní vstup do města a proto zde vodní tok překonával most. Nejprve to býval most padací jako součást opevnění města, v pozdějších dobách to byly již stálé dřevěné mosty. Ten poslední pocházel z roku 1886 a byl již kovový. Sloužil jako spojnice mezi Zeleným předměstím a Starým městem až do roku 1910. Unikátní jsou však fotografie již zasypaného koryta Městské řeky, přes které již vedla silnice, a opodál stál již zmiňovaný most z roku 1886. Tehdy se totiž v souvislosti s regulací Chrudimky a zasypáním městských toků uvažovalo, že by tento most mohl ještě sloužit v oblasti Na Ležánkách. Později se však ukázalo, že svou velikostí by se do prostoru nedaleko tehdy nově postavených Winternitzových mlýnů nevešel.
Ale přesto se před Zelenou bránou ještě na krátkou dobu most objevil. Stalo se tak v lednu roku 1972, kdy probíhala výstavba podchodu na dnešním náměstí Republiky. Na první pohled se tento provizorní most před Zelenou bránou podobal tomu, který zde stával ješte na počátku 20. století. Jednalo se tehdy o most systému Bridge Balley. Provoz přes most probíhal střídavě jedním a druhým směrem a byl řízen semafory. Pod mostem pak probíhaly několik měsíců výkopové práce na stavbě podchodu.
Není bez zajímavosti, že již tehdy v roce 1972 se v místním tisku objevovaly povzdechy nad tím, jak tyto semafory a úzký provizorní most před Zelenou bránou komplikují dopravu, když přitom hustota provozu byla tehdy několikanásobně menší než je tomu dnes. Nutno však dodat, že veškerá městská hromadná doprava tehdy jezdila přes třídu Míru, přes provizorní most tudíž nejezdily žádné trolejbusy ani městské autobusy. Není také bez zajímavosti, že kvůli hloubicím pracem při stavbě podchodu musel být tehdy přesně před čtyřiceti lety snesen osvětlovací stožár před Grandem. Hrozilo totiž nebezpečí, že by výkopové práce na stavbě podchodu mohly narušit jeho statiku. Po vyhloubení osm metrů hluboké jámy bylo odebráno 3.000 kubíků zeminy a osmašedesát kubíků se zbytky městských hradeb. Jednalo se o zbytky barbakanu budovaného před Zelenou bránou v době Pánů z Pernštejna. Na hotové vyhloubené „koryto“ pak byly instalovány nosníky z předpjatého betonu. Most systému Bridge Balley byl z prostoru před Zelenou bránou odstraněn na počátku listopadu 1972. Sloužil tak pardubické dopravě 10 měsíců. Jednalo se vlastně o stejnou konstrukci mostu, kterou známe dodnes například z Valů u Přelouče nebo z Kunětic, most nebo lépe řečeno dvojice spojených mostů stejné konstrukce překlenovala Labe také pod pardubickým zámkem v místech, kde dnes stojí zdymadlo. Zde byla v rámci poválečné pomoci UNRA v roce 1947 postavena dvojice mostů, která musela později ustoupit výstavbě zdymadla. Fotografie představují situaci před Zelenou branou těsně po zasypání koryta Městské řeky v roce 1910 (vlevo je patrný tzv. hotel Kotel zbořený roku 1914). Novinové fotografie z novin Zář představují situaci před Zelenou bránou v roce 1972.