Syslí louka Radouč
Kosmonosy - Radouč - Mladá Boleslav. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:12 h. ČD + Arriva, návrat 16:39 h. Arriva +ČD. ČD. Ved: P. Kožený. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zámek Kačina
Svatý Mikuláš – zámek Kačina – Nové Dvory – Malín – Kutná Hora. Délka trasy 7 km. Odjezd 7:30 h. ČD + Bus z hl.n., návrat ČD 15:05 / 16:05 h. Vedoucí J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší či méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Kameničky - Domov malířů Vysočiny
Lány - Hamry - Hlinsko. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:54 h. ČD+BUS, návrat 17:01 h. ČD. Ved: Z. Řehák. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Údolí Doubravy
Bílek - vodopád Doubravy - vyhl. Sokolohrady - Točitý vír - Horní mlýn - skály Koukalky - Chotěboř. Délka trasy 10 km. Odjezd 7:54 h. ČD, návrat 17:00 h. ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Z Holetína do Hlinska
Holetín – Horní Babákov – Matulova stezka - Hlinsko. Délka trasy 8 km. Odjezd 7:54 h. ČD z hl.n., návrat ČD 14:05 / 15:01 h. Vedoucí J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší či méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubice 1936
![obrázek k článku](/doc/clanky/pardubice1936.gif)
Publikace nabízí procházku po městě, seznamuje s jeho historií a nabízí velmi cenné dobové fotografie. Publikace byla v roce 1999 vydána v původní úpravě bez jakýchkoliv doplňků či komentářů. Vypuštěna byla pouze druhá část F.K.Potěšil - Kunětická hora a inzertní část.
Publikace v úvodu seznamuje s historickým vývojem města počínaje klášterem cyriaků, podrobně je popsáno období Pánů z Pernštejna v Pardubicích, ale i rozmach města po roce 1845.
Autor se věnuje také vývoji dopravního spojení města s okolním světem. První most byl v Pardubicích postaven roku 1494 panem Vilémem z Pernštejna. Ten byl v minulosti několikrát zbořen a znovu postaven. Popsána je historie všech mostů přes Labe i Chrudimku. Nejstarší silnice, která Pardubicemi procházela vedla od Vysokého Mýta k Hradci Králové.
Největší část publikace je pak věnována procházce městem, která začíná před vlakovým nádražím, dnes nazývaným jako "staré nádraží". Autor publikace připomíná, že nádražní budova je rodištěm skladatel Karla Em. Macana, který se zde narodil roku 1858. Následuje procházka náměstím Legií doplněná o fotografii pomníku prezidenta T.G.Masaryka. Rosůlek se poté překvapivě vydává do tehdejší "tovární" čtvrti, kde popisuje závody, které zde tehdy fungovaly, jako akciový cukrovar, lihovar firmy Wertheimer, strojírna bratří Machaňů, slévárna firmy Bareš a Ocásek, Fantovy závody a další. Následuje procházka centrem města, autor popisuje tehdejší vzhled dnešní třídy Míru, tehdy Wilsonovy třídy. Pozastavuje se zejména u pozoruhodné Machoňovy Pasáže, jejíž reprezentativní vzhled dokazuje fotografie. Opomenut není ani hotel Veselka, kde v roce 1922 bydlel za své návštěvy Pardubic prezident T.G.Masaryk.
Dle Rosůlka bylo v době vzniku publikace nejkrásnějším pardubickým náměstím Smetanovo, které dříve zahrnovalo území dnešního náměstí Republiky. Výstavnost tohoto náměstí doplňují fotografie hotelu Grand, budovy divadla z roku 1909 a budovy ředitelství pošt a telegrafů od architekta Machoně, které doplňuje květinová výzdoba náměstí. Jak čtenář při čtení publikace zjistí, dnešní Smetanovo náměstí, tedy území mezi budovou městského divadla a elektrotechnickou školou, neslo ve třicátých letech název Švehlovo náměstí. I to vyhlíží majestátně zejména zásluhou již zmiňované budovy dnešní Střední průmyslové školy elektrotechnické, tehdy Státní reálky.
Autor samozřejmě neopomíná připomenout skvosty Starého města. Zde se architektura od vzniku práce v roce 1936 příliš nezměnila. Sešit představuje ještě mnohé další stavby ve městě, z nichž některé z nich, jako například Autopavilon v Tyršových sadech již dnes neexistují.
Publikaci zakoupíte v E-shopu: Pardubice 1936