Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
123456789
Zveme Vás
09.04.2025 18:00

Videokronikla okresu Pardubice roku 1995 - 2. část

Projekce filmu Jaroslava Nováka. Koná se v sále Jana Kašpara ve staríé reálce na Komenského náměstí. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

13.04.2025 07:25

Podkrkonoší

Mostek – Debrné – hradiště Bradlo – Hostinné. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:29 hod. vlak ČD+ARRIVA, návrat 17:16 hod. ČD. Ved. L. Černíková. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.

typ akce: Turistické vycházky

13.04.2025 08:25

Přírodní park Orlice

Od Stříbrného rybníka po proudu Orlice k Eliščině nábřeží. Délka trasy 8,5km. Odjezd ČD- 8,29hod. Návrat ČD- 14,28/14,50hod. Vede K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.

typ akce: Turistické vycházky

20.04.2025 07:30

Hopsa, hejsa do Brandejsa

Čelákovice – Káraný – Stará Boleslav – Brandýs nad Labem. Délka trasy 13 km. Odjezd 7:32 hod. vlak ČD, návrat 17:04 hod. ČD. Ved. Z. Řehák. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.

typ akce: Turistické vycházky

20.04.2025 08:25

Hradeckými lesy

MHD Na Plachtě-rybníky Česík + Kříž-výběhy zvěře-rybník Výskyt-MHD Lesní hřbitov, Délka trasy 5/10km. Odjezd ČD+ Trol 2 v 8,29hod. Návrat BUS 9+ČD 15,28/15,51 hod. Vede J. Votrubová. Občerstvení s sebou. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

ROZHOVOR S PRIMÁTOREM JANEM NADRCHALEM

obrázek k článku 1. Jaký bude další postup města ve věci spalovny odpadů? Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k dokumentaci EIA (posouzení vlivů na životní prostředí). V této dokumentaci je celá řada podmínek, které se budou promítat do dalších stupňů dokumentací a navazujících řízení. Město je připraveno se aktivně účastnit všech dalších povolovacích procesů ve snaze povolením zabránit. Obyvatelé Pardubic mají stále možnost svůj nesouhlas se zprovozněním spalovny nebezpečných odpadů vyjádřit prostřednictvím podpisu petice. Ta by po nasbírání dostatečného množství podpisů měla být projednána na plénu Senátu.

2. Zmizí konečně v rámci rekonstrukce náměstí Republiky z předpolí Tyršových
sadů socha rudoarmějce z roku 1957?
Navrhovaná rekonstrukce, respektive její první etapa, se územím předpolí Tyršových
sadů nezabývá. Nicméně rada města schválila proces prověření všech legislativních,
stavebnětechnických a dalších podmínek za kterých by k přesunu mohlo dojít.
Teprve až budeme znát všechny podmínky a také alespoň orientačně cenu přesunu,
přistoupíme k dalšímu kroku. Tím bude buď ryze politické rozhodnutí v zastupitelstvu
města anebo vyhlášení místního referenda. Osobně se klaním spíše k druhé
variantě, kde by měla široká veřejnost možnost vyjádřit svůj názor.
3. Proč zůstala informační stezka SILVER A nedokončeným polotovarem
s chybami? Kolik za ni město zaplatilo?
Od roku 2010 byly realizovány dvě etapy (a a b), podle zodpovědných osob jsou
stezky kompletní. Nyní se pracuje na „turistickém balíčku“ s názvem Po stopách válečných
hrdinů, do něhož budou obě stezky zařazeny. Co se týká ceny, tak vzhledem
k tomu, že největší část byla realizována a hrazena v roce 2012, jsou příslušné
finanční doklady již v archivu. Hrubým odhadem se však jedná o částku v řádu několika
málo set tisíc korun.
4. Kolik stálo nové předláždění třídy Míru?
Oprava třídy Míru v úseku mezi ulicemi Sladkovského a 17. listopadu vyšla na
7 717 572 Kč. Oprava ulice Sladkovského, kde došlo k náhradě dlažby za vysokopevnostní
světlý beton pak stála 6 710 415 Kč. Nemám radost z toho, že se po relativně
krátké době musely vynaložit nemalé finanční prostředky na opravu, ale věřím,
že obě zvolené technologie zajistí skutečně dlouhodobou životnost a poskytnou zejména
pěším a cyklistům dostatečný komfort. Je určitě k zamyšlení, zda opravdu potřebujeme,
aby po třídě Míru jezdily trolejbusy. Věřím, že omezení dopravy je cestou,
jak zbytek ulice zachovat v provozu co možná nejdelší dobu.

5. Co Vy osobně jako primátor vidíte v současnosti jako priority pro město?
Řešení dopravy, zejména v klidu.
Stavba nového mostu přes Labe.
Péče o majetek města.
Zajištění kapacit v MŠ a ZŠ.
Zvýšení kapacit v domovech pro seniory.
Revitalizace kasáren TGM.
Rozvoj městského bydlení.
Děkujeme Vám za rozhovor a přejeme Vám úspěchy v práci pro naše město.


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem