Videokronikla okresu Pardubice roku 1995 - 2. část
Projekce filmu Jaroslava Nováka. Koná se v sále Jana Kašpara ve staríé reálce na Komenského náměstí. Vstup zdarma, veřejnost zvána.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Podkrkonoší
Mostek – Debrné – hradiště Bradlo – Hostinné. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:29 hod. vlak ČD+ARRIVA, návrat 17:16 hod. ČD. Ved. L. Černíková. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Přírodní park Orlice
Od Stříbrného rybníka po proudu Orlice k Eliščině nábřeží. Délka trasy 8,5km. Odjezd ČD- 8,29hod. Návrat ČD- 14,28/14,50hod. Vede K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Hopsa, hejsa do Brandejsa
Čelákovice – Káraný – Stará Boleslav – Brandýs nad Labem. Délka trasy 13 km. Odjezd 7:32 hod. vlak ČD, návrat 17:04 hod. ČD. Ved. Z. Řehák. Turistická vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
Hradeckými lesy
MHD Na Plachtě-rybníky Česík + Kříž-výběhy zvěře-rybník Výskyt-MHD Lesní hřbitov, Délka trasy 5/10km. Odjezd ČD+ Trol 2 v 8,29hod. Návrat BUS 9+ČD 15,28/15,51 hod. Vede J. Votrubová. Občerstvení s sebou. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka na vlastní nebezpečí.
typ akce: Turistické vycházky
ROZHOVOR S PRIMÁTOREM JANEM NADRCHALEM

2. Zmizí konečně v rámci rekonstrukce náměstí Republiky z předpolí Tyršových
sadů socha rudoarmějce z roku 1957?
Navrhovaná rekonstrukce, respektive její první etapa, se územím předpolí Tyršových
sadů nezabývá. Nicméně rada města schválila proces prověření všech legislativních,
stavebnětechnických a dalších podmínek za kterých by k přesunu mohlo dojít.
Teprve až budeme znát všechny podmínky a také alespoň orientačně cenu přesunu,
přistoupíme k dalšímu kroku. Tím bude buď ryze politické rozhodnutí v zastupitelstvu
města anebo vyhlášení místního referenda. Osobně se klaním spíše k druhé
variantě, kde by měla široká veřejnost možnost vyjádřit svůj názor.
3. Proč zůstala informační stezka SILVER A nedokončeným polotovarem
s chybami? Kolik za ni město zaplatilo?
Od roku 2010 byly realizovány dvě etapy (a a b), podle zodpovědných osob jsou
stezky kompletní. Nyní se pracuje na „turistickém balíčku“ s názvem Po stopách válečných
hrdinů, do něhož budou obě stezky zařazeny. Co se týká ceny, tak vzhledem
k tomu, že největší část byla realizována a hrazena v roce 2012, jsou příslušné
finanční doklady již v archivu. Hrubým odhadem se však jedná o částku v řádu několika
málo set tisíc korun.
4. Kolik stálo nové předláždění třídy Míru?
Oprava třídy Míru v úseku mezi ulicemi Sladkovského a 17. listopadu vyšla na
7 717 572 Kč. Oprava ulice Sladkovského, kde došlo k náhradě dlažby za vysokopevnostní
světlý beton pak stála 6 710 415 Kč. Nemám radost z toho, že se po relativně
krátké době musely vynaložit nemalé finanční prostředky na opravu, ale věřím,
že obě zvolené technologie zajistí skutečně dlouhodobou životnost a poskytnou zejména
pěším a cyklistům dostatečný komfort. Je určitě k zamyšlení, zda opravdu potřebujeme,
aby po třídě Míru jezdily trolejbusy. Věřím, že omezení dopravy je cestou,
jak zbytek ulice zachovat v provozu co možná nejdelší dobu.
5. Co Vy osobně jako primátor vidíte v současnosti jako priority pro město?
Řešení dopravy, zejména v klidu.
Stavba nového mostu přes Labe.
Péče o majetek města.
Zajištění kapacit v MŠ a ZŠ.
Zvýšení kapacit v domovech pro seniory.
Revitalizace kasáren TGM.
Rozvoj městského bydlení.
Děkujeme Vám za rozhovor a přejeme Vám úspěchy v práci pro naše město.